  • Data: 2010-07-26 12:04:35
    Temat: Re: Kupiłem kogoś teksty?
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd pisze:

    > Przeczytałem.
    > Ew. prawa twórcy zostały naruszone poprzez rozpowszechnienie utworu przez
    > rozpowszechniającego (nabywcę). Twórca ma roszczenie do
    > rozpowszechniającego utwór. Relacje nabywcy z "paserem" nie mają w tym
    > przypadku znaczenia.
    >
    > Tak to wygląda w praktyce.

    Paserem i współodpowiedzialnym byłby, jeśli by kupił w złej wierze.
    Jeśli zostało nabyte w dobrej wierze, powinien usunąć ze strony teksty i
    odszkodowania dochodzić od sprzedawcy. Jeśli tamta firma rzeczywiście
    jest właścicielem tekstów, również roszczenie powinna mieć do
    sprzedawcy. Inaczej płaciłbyś każdemu, kto by powiedział, że jest
    właścicielem praw do tekstu, mimo, że takowe prawa kupiłeś w dobrej
    wierze (chyba, że zostanie udowodnione, że nie było kupione to w dobrej
    wierze). Tak na wszelki wypadek, bo może to jednak on jest właścicielem
    praw. A to powinni wyjaśnić miedzy sobą sprzedający, oraz ten, który się
    zgłosił.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl