    From: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kupilem dzialke - rolna czy budowlana? oto jest pytanie
    Date: Thu, 27 Feb 2003 09:42:20 +0100

    "Joanna Bałuszek" <k...@i...pl> wrote in message
    news:gfa7a.117179$Rb4.1551326@news.chello.at...

> [...]
    > przewidzianych pod zabudowe (praktycznie wszystkie tereny w pasie do 40m
    od
    > drog). W zeszlym roku wladze gminy doszly do wniosku iz jest bardzo
    > "niekorzystna struktura" gruntow, tzn. tylko ok. 10-15% gruntow pod
    zabudowe
    > jest wykorzystywanych pod zabudowe. W zwiazku z tym gmina zmienila plan
    > zagospodarowania w ten sposob ze zdecydowana wiekszosc gruntow pod
    zabudowe
    > przemianowala na grunty rolne :[...]
    > Reasumujac, ja bym po prostu sprawdzila w gminie stan aktualny.

    a Misio:

    > bardzo mnie to martwi wszystko, bo a nuz jeszcze zmienia sie
    > przepisy i zostane z dzialka rolna za duze pieniadze

    Spoko....
    Choc ostorznosc nie zawadzi.
    Nie ma takiej mozliwosci, by gmina LEGALNIE
    bez zaiwadomienia wlasciciela
    znienila plan zagospodarowania

    MUSI byc powiadomoony kazdy z wlascicieli.

    Ma on prawo do protestu itd...

    > czy mozna pozbyc sie tego czegos wczesniej, tzn. czy moge juz
    > teraz wystapic o warunki zabudowy, a pozniej o wylaczenie z
    > produkcji rolnej wlasnie - moge wystapic o wylaczenie calej
    > dzialki, czy tylko mozna wystapic o czesc?

    Dokladnie tak.
    O "warunki zabudowy" moze wystapic KAZDY. Mogl wiec pan wystapic
    przed zakupem, moze i teraz. Jednak "warunki" maja swa waznosc - nie
    pamietam, ale chyba 2 lata.

    A kiedy Pan chce zaczac budowac dom ?

    > ponoc inne dzialki niedaleko, w tej samej gminie, nie maja juz
    > takich kruczkow

    Niemozliwe.
    A dokladnie niezmiernie maloprawdopodobne.

    Po prostu zmienila sie zasadai teraz KAZDy bedzie pacil "rolny",
    a przedtem male dzialki byly "od nieruchomosci".
    termin I raty jest w marcu, do marca sasiedzi tez dostana druczki o zaplate
    rolnego.

    > a swoja droga chyba to nie fair, ze gmina (sprzedawca dzialki)
    > wykorzystuje takie niuanse

    Mowie panu, ze to jest NORMALNE.

    ZAWSZE jest mozliwa zmiana planu zagospodarowania.

    Nawet jak stoi dom,moga chcec przekwalifikowac na "droge".
    Ale wlascicelowi przysluguje odwolanie.

    Boguslaw