    From: Jan Bartnik <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ktoś mi kradnie artykuły
    Date: Sun, 5 Oct 2008 19:54:27 +0200

    Dnia Fri, 03 Oct 2008 10:04:08 +0200, Marian napisał(a):

    > Ale modyfikuje i usuwa autorstwo. Ze nei ma podpisanego na stronie "Jan
    > Nowak"? No nie ma na stroneri autora, ale moze www.jannowak.pl czyli
    > miejsce gdzi ejest artykul jest wystarczajacym "podpisem".
    > "Kradziez" czyli naruszenie prawa autorskiego.

    Nic nie modyfikuje i niczego nie usuwa. W ograniczony sposob podaje
    zawartosc. To samo moze filtr w adblock do Firefoxa. To samo prawdopodobnie
    potrafi tez kazda inna przegladarka... Sam tworze strony internetowe i od
    lat mnie wkurza, ze Internet Explorer wyswietla strony inaczej niz je
    zaprojektowalem. Powinienem pozwac tworcow IE za to ze mnie "okradaja"?

    > No a kogo? Misia gogo? :)

    Nikogo. Taka opcja tez istnieje w naszym ustawodawstwie. Nie bylo
    przestepstwa - nie ma potrzeby karac kogos za jego brak. Skrypt byl
    niedopracowany i tyle.

    > Chcesz powiedziec, ze autor skryptu nie ponosi odpowiedzialnosci za to
    > co robi jego skrypt? :)

    "W tym przypadku". Jesli ciag wyjsciowy jest losowy nie wiem za co mialby
    odpowiadac. Odpowiedzialny bedzie serwer, na ktorym skrypt sie znajduje, bo
    to on losowal co ma wyswietlic.

    > Zdarza sie i sie ponosi konsekwencje ;)

    Jakie konsekwencje mialby poniesc? I za co?

    > Ale autor skryptu robi to celowo - w takim celu napisal ten skrypt.

    To trzeba by skrypt znac. A moze skrypt mial za zadanie wylosowac
    przypadkowy ciag wyrazow? I przypadkiem wyszedl taki sam ciag jak w czyims
    utworze.

    > Ale nei mzoesz sobie powielic i wydawa lub sprzedawac materialow ze
    > skopiowanymi zdjeciami i tekstami z czyjejs ulotki. Nie mnozesz
    > bezkarnie - bo si emoze okazac, ze ktos sie zwroci do ciebie z
    > wielomilionowym roszczeniem...

    Ale to zupelnie co innego. Tu jest sytuacja, gdy autor zdjecia nie podaje
    na nim kto jest autorem wszystkich dziel na nim sie znajdujacych (czyli np.
    architektow budynkow). Wyobrazasz sobie, zeby fotograf musial podawac takie
    rzeczy?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik