  • Data: 2013-07-09 09:23:38
    Temat: Re: Kto zarabia na smieciach?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 9 Jul 2013, Andrzej Lawa wrote:

> [...]

    Przewidujesz już w ciągu paru lat najazd Wandalów, bo w to że biurokracja
    dobrowolnie odda "pole kontroli" sam nie wierzysz?
    Tak dla porządku pytam, w żadnym razie nie podważam :>

    > Sęk w tym, że "zwykły Kowalski" radzi sobie ze śmieciami całkiem nieźle
    > w obrębie swojej "posiadłości", natomiast ma problemy z nieuprzykrzaniem tym
    > swoim radzeniem innym Kowalskim - stąd różne dziwne smrody z kominów, śmieci
    > w lasach itepe

    To prawda.
    Tyle, że na razie wychodzi ze gminy radzą sobie całkiem jak Kowalski:
    w sporej części działa jak działało, tylko via podatek (i obok
    jest sprawa ceny), w części może działać lepiej, w części jest
    "model uprzykrzający" :>

    > A jakby w umowie było, że to zarządca decyduje i obciąża, to pewnie byłoby
    > marudzenie, ale by łyknęli. Albo nie mieliby dostępu do WC-tu ;)

    Albo wynajęliby gdzie indziej.
    Zwróć uwagę, że bardzo trudno jest postawić barierę, limit "dokąd
    się wtrącamy", i dość prawdopodobne jest, iż zarządza z takimi
    zapędami zaprowadzi "wszystkoizm", co skończy się jak wyżej
    (oczywiście przyjdą inni najemcy, którym taki model pasuje,
    w kategorii "płacę i wymagam" sprowadzonej do pytania "ile
    płacę")

    > Problem z większością populacji jest taki, że to patologicznie egoistyczne

    Jest.

    > To zbiorcze rozwiązanie śmieci jest dobre, bo:
    >
    > 1. demotywuje do wyrzucania "po kątach"

    Już gdzieś widziałem wyrzucone styropiany (że tak powiem: "świeże",
    bo wcześniej nie pamiętam), pewnie dlatego, że aktualnie nie kwalifikują
    się do "plastików" a i pewnie do "zwykłych śmieci" wrzucać nie wolno,
    więc jak dozorca opieprzył ze nie wolno to... nie wolno.
    Upiększają krajobraz.

    > 3. ktoś inny myśli i kombinuje, jak najtajniej

    Misia przytul ;) (słomianego)
    Hint: wyżej napisałeś coś o większości populacji itede.
    Urzędnicy pochodzą z innej populacji?
    Bo jak nie, to mi wyjaśnij co temu komuś przyjdzie z kombinowania
    aby INNI mieli najtaniej. Bo owszem, to mógłby być "czynnik
    egoistyczny", silnonapędowy :>

    pzdr, Gotfryd