    Date: Sat, 13 Aug 2011 10:51:01 +0200
    From: Brak <b...@b...brak>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kto odpowiada za promotora pracy dyplomowej?

    > A promotor jest po co? Student ma założyć, że promotor to kretyn i że
    > praca oceniona przez niego na bdb dostanie potem ndst?

    Odpowiem nieco jak to u mnie wyglądało. Jestem nieco ponad miesiąc po
    obronie pracy na państwowej wyższej uczelni i uzyskałem wykształcenie
    inżynierskie. Mój promotor na pierwszym spotkaniu zapoznał mnie z
    tematem pracy i zakreślił krótką historię jak ona ma wyglądać, czego
    będzie dotyczyć i co w niej takiego istotnego zawrzeć. Z promotorem
    widziałem się 2x w tyg. chodziłem do niego bardzo często by dać mu do
    zrozumienia, że zależy mi na tej pracy i ukończeniu w terminie. W między
    czasie kilka razy uległa zmiana koncepcji pracy i jej ostateczne
    wykończenie a to za sprawą promotora, który przeglądał moją pracę
    czasami słowo po słowie. Gdyby nie promotor wielu rzeczy bym nie zawarł
    w swojej pracy i to właśnie on mi podpowiadał, co takiego jeszcze warto
    byłoby poruszyć w mojej pracy, która w głównej części była badawcza.

    Ale tutaj też nie ma reguły. Wszystko zależy od tego jaki jest promotor.
    Znajomy ma promotora który nic mu nie chce pomóc tylko mówi mu czy idzie
    w dobrym kierunku czy też zbacza z tematu pracy. Inny z kolei promotor
    połowę pracy napisał memu koledze. Przygotował mu książki w bibliotece i
    nawet otworzył stronę z której ma czerpać informacje.

    PS.: Warto zainwestować w dyktafon ja każde spotkanie z promotorem
    nagrywałem co się przydało bo nie zawsze jestem w stanie wszystko
    zapamiętać co mi mówił a było tego sporo i tutaj nieocenioną pomocą
    okazał się właśnie dyktafon.