  • Data: 2005-03-14 21:30:48
    Temat: Re: Kto może nam wejść do domu [Polityka}
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemek R... napisał(a):

    > OGRNICZENIA TE NIE MOGA NARUSZAC ISTOTY WOLNOSCI I PRAW,
    > osttanie zdanei w cytowanym przez ciebie art.

    Ograniczeniem jest mozliwośc przeszukania rzeczy wbrew woli i pomimo
    sprzeciwu, w przypadkach określnych w ustawie.

    > glowe dam ze wiekszosc z nich nie wiedziala na co glosuje. Ustawa jest tak
    > napisana ze mozna ja na na kilka sposobow zrozumiec.

    Ty niestety, jak widzę, nie rozumiesz jej na żaden sposób.
    Co nie zmienia faktu, że tworzenie teorii, ze przeszukanie na podtsawie
    nakazu sadowego jest dobre, bo sąd dziła w imieniu wszystkich obywateli
    jest całkowicie nonsensowne.

    > ponoc w polsce nie ma odszkodowan za straty moralne, sam to kiedys pisales.

    Za straty moralne jest zadośćuczynienie, odszkodowanie jest za szkody
    materialne. A zadoścuczynienie by się nalezało, jeżeli w związku z
    przeszukaniem właściciel poniósłby jaks istotną krzywdę.

    > mozna uzradzic zasadzke przed mieszkaniem, przed wejsciem (wszystkimi),
    > nienarazajac innych ktorzy moga w pomieszcezniu przebywac.

    Nie o tym pisałem. Pisałem o przypadku, w którym policja takie dowody
    uzyskała bez nakazu. O przypadku, w którym jedynym powodem uniewinnienia
    zabójcy bliskiej ci osoby jest to, ze policja dokonała przeszukania bez
    "papierka". I co wtedy? nadal twierdziłbyś, że tak być powinno bo
    Policja naruszyła prawa i wolności obywatelskie tego bandyty?

    > 1. pisales juz to kiedys, o swoim bracie/kuzynie jezeli dobrze pamietam, nie
    > dziwie sie ze po tych ataakach tak robia
    > 2. w stanach otrzymasz odpowiednie odszkodowanie.

    ad 1.
    Czyli twoim zdaniem, z uwagi na to, że jest duza przestępczośc policja
    powinna mieć prawo złapać i zrewidować każdego, kto choc odrobinie
    podejrzanie wygląda, tak? Relatywizm moralny?

    ad 2.
    W jakim ty świecie zyjesz.
    Jak się imigracyjnemu twoja gęba nie spodoba to primo nie wjedziesz do
    USów, secundo posiedzisz w deportacyjnym zakuty w kajdanki, tertio
    wsadzą cię do samolotu i odeślą do Polski bez pytania czy chcesz czy
    nie. I o żadnym odszkodowaniu nie ma mowy, bo taki urzędas na lotnisku
    ma prawo tak cię potraktować, gdy nabierze co do ciebie podejrzeń,

    Oglądanie Ally MacBeal to trochę za mało by wypowiadać się o
    amerykańskim systemie prawnym.

    --
    Falkenstein
    Ordo Luminis