  • Data: 2010-07-07 21:06:36
    Temat: Re: Kto dziedziczy - brak najbliższych krewnych
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Johnson wrote:

    > Mylisz się, ale to twoja sprawa.

    Nie mylę się.
    Przepis jest jasny jak słońce.
    Tylko oczywiscie w polskim prawie liczy sie interpretacja, dopóki ktoś
    się nie postawi i nie wygra.

    Nie ważne co ustawodawca chciał napisać tylko co napisał.
    A rozważył sytuację kiedy jedno z rodziców nie żyje, w ogóle nie biorąc
    pod uwagę sytaucji kiedy oboje rodziców nie zyje.

    > Ale z ciekawości: napisz jak według ciebie winien brzmieć przepis by był
    > taki efekt o którym ja piszę ?? Tzn. żeby udziały rodziców przechodziły
    > na rodzeństwo.

    Jeżeli jedno z rodziców lub oboje rodziców spadkodawcy nie dożyło
    otwarcia spadku, udział spadkowy, który by przypadał zmarłemu rodzicowi,
    przypada rodzeństwu spadkodawcy w częściach równych.