  • Data: 2010-07-08 09:31:21
    Temat: Re: Kto dziedziczy - brak najbliższych krewnych
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Maddy pisze:

    > Skoro płód to człowiek to i prawo do dziedziczenia mieć powinien.
    >
    > Teoretycznie skoro już blastula to człowiek, to powinna mieć prawo
    > dziedziczenia, nie?

    O, mam: Art. 927 § 2. Jednakże dziecko w chwili otwarcia spadku już
    poczęte może być spadkobiercą, jeżeli urodzi się żywe.

    Czyli musi być poczęte najpóźniej w chwili zgonu ;)

    > A jednak pesel dziecko dostaje dopiero, jak się żywe urodzi.
    > Totalny brak konsekwencji.
    >
    > A mrożonych plemników to chyba polskie prawo jeszcze nie dostrzegło. Tak
    > samo jak matek-surogatek i paru innych rzeczy.

    Rabunków z banku spermy też nie ;)

    Kiedyś słyszałem o sytuacji, w której jakaś panienka wyłudziła "lokatę"
    z takiego banku wraz z namiarami na "depozytariusza"... a potem biedak
    płacił alimenty.