  • Data: 2008-04-09 05:49:59
    Temat: Re: Kradzież komputera a programy komputerowe
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał

    > A tak nawiązując do rozważań około oemowych - czy złodziej nowoczesnej
    > pralki/telewizora/telefonu kom./klimatyzatora kradnie tylko rzecz, czy
    > również oprogramowanie (a bywa tego w ww. sprzęciwie sporo)?

    A niszcząc najdurniejszy gadżet, np. MP3, nie beknie za zniszczenie
    mienia bagatelnej wartości tylko za zniszczenia oprogramowania
    i danych?
    Takie rozumowanie prowadzi do absurdu. Złodziej komputera kradnie
    *komputer*, BIOS i inne oprogramowanie jest tylko jego składnikiem
    podobnie jak tranzystory, śrubki czy inne bebechy. Może IMO jedynie
    wpływać na wysokosć szkody. Przepisy o bezprawnym pozyskaniu
    oprogramowania czy o niszczeniu danych były pisane pod zupełnie
    inne sytuacje.