  • Data: 2008-04-09 18:15:17
    Temat: Re: Kradzież komputera a programy komputerowe
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński) szukaj wiadomości tego autora

    "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> writes:

    > Użytkownik "Piotr Dembiński" <p...@g...pl> napisał

    > A zgodnie z inną ustawą za zabicie zwierzęcia można iść do
    > więzienia. Ile osób poszło siedzieć za zabicie komara czy ślimaka?

    Nie mam pojęcia. Możesz przytoczyć przepis?

    > No ale wg ciebie nie da się ukraść samego komputera bo każdy zawiera
    > co najmniej BIOS czyli oprogramowanie.

    Tak, oczywiście. BIOS jest (prawie) zawsze.

    > Tak samo empetrójka

    Pliki mp3 to programy komputerowe, w postaci których jest zakodowany
    dźwięk. Innymi słowy -- złodziej odtwarzacza mp3 może IMO
    odpowiedzieć również z art. 293 kk.

    > czy zegarek elektroniczny o wartości 5 zł - ze względu na zawarty
    > w tym urządzeniu kod programu i jakieś dane

    Yup. Tym bardziej telefon komórkowy.

    > (zaprogramowany czas budzenia to dane, prawda?)

    Raczej informacja. Nie wiem, czy zaprogramowany czas budzenia można
    traktować jako program komputerowy.

    > nie byłoby to drobne wykroczenie tylko przestępstwo przeciw
    > oprogramowaniu i danym.

    No to jest ta praktyka, o którą pytałem.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl