    From: Arek <a...@e...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Koszty założenia sp. z o.o.
    Date: Tue, 06 Jan 2009 22:14:00 +0100

    Użytkownik Tristan napisał:
    [..]
    > No mówiłeś, że socjaliści mówią o tym, że przedsiębiorstwa przynoszą zysk :D

    Tak. A Ty, że czytałeś, że kapitaliści mówią o zysku.
    Tylko nie doczytałeś, że mówią o swoim zysku a nie firmy.

    > Znaczy przedsiębiorca dotuje swoje przedsiębiorstwo i żyje z pensji żony? I
    > to wg ciebie każdy.

    Gorzej. Żyje z bagażem długów jak topór nad głową.
    I ten topór właśnie spada na wielu, bardzo wielu :(

    > Ano. Więc taki Gates założył przedsiębiorstwo i żyje całkiem nieźle z
    > zysków, wbrew twoim słowom: ,,jeżeli ktoś dzisiaj chce rozpoczynać
    > działalność zakładając, że będzie żył z jakichś mitycznych zysków to...
    > już sam sobie kopie grób.Nie ma bowiem firmy, która przynosiłaby zyski. ''

    A teraz się dobrze zastanów nad tym co opisujesz.
    Czy Gates prowadzi działalność gospodarczą jako osoba fizyczna?
    Czy też jednak jest prezesem i współwłaścicielem spółki akcyjnej, którą
    po prostu doi ?

    > A jakoś Gates żyje z zysków, które wcale nie są mityczne, zaś jego
    > przedsiębiorstwo przynosi zyski, a podobno takich nie ma. Oczywiście to
    > tylko jeden z n, gdzie n dąży do bardzo dużej liczby, przypadków.

    Gates żyje z kasy wyciąganej z firmy. Wyciągając ją z firmy pozbawia
    firmę tychże rzekomych "zysków". Zgadza się? Masz tu doskonały przykład
    na to, że żadna firma - nawet Gatesa - nie przynosi zysków tylko zbiera
    kasę na wydatki, ale nie potrafisz tego dostrzec.

    > Ale nie chodzi o nauczenie, a o konieczność ciągłego kombinowania,
    > analizowania, myślenia kontami. Ja jadę do klienta i jest mi wszystko jedno
    > co napiszę na fakturze. A moi klienci chcą, żeby pisać NAPRAWA zamiast
    > SERWIS, bo im serwis w inne konto wpada i inne środki zjada. W ogóle cyrk
    > na kiju.

    Bo są głupi, albo mają głupią księgową albo - co najbardziej
    prawdopodobne - robią głupa z Ciebie bo im tak wygodnie.

    > zapewne większość, bo inaczej by zwolnili :D

    Z moich 20 letnich obserwacji a także obserwacji znajomych wynika, że
    100% przeklina. Tyle, że już wycofać się jest trudno. Niektórym udaje
    się jeszcze przerzucić to zatrudnienie potem na spółki, ale innych
    grzebie potwornie :(

    > No i co to ma wspólnego z formą własności?

    To, że w DG OF nikt poza właścicielem nie zostanie potraktowany jako
    upoważniony do reprezentowania itd.
    W przypadku spółek można wpisać prokurentów lub organ nadzorczy może
    natychmiast powołać nowego członka zarządu.

    > No cóż, ZOO mu wiele na to nie pomoże ZTCW, bo i tak właściciel odpowiada
    > całym majątkiem, chyba że jakośtam zdąży w odpowiednim momencie bankructwo
    > ogłosić czy jakoś tak.

    Coś Ci się pomyliło mocno.
    Udziałowiec/akcjonariusz niczym nie odpowiada. Może co najwyżej stracić
    kasę, którą wyłożył na kapitał spółki (udziały lub akcje).

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com