    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Korelacja
    <mZheK.482705$Lc1.426959@fx12.ams1>
    <6279e686$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    <faDeK.505662$Lc1.74987@fx12.ams1>
    <627b498d$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <tCkfK.268486$Mih.132366@fx05.ams1>
    <627de4ea$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <lHDfK.620680$Lc1.142166@fx12.ams1>
    <627f6864$0$447$65785112@news.neostrada.pl>
    <s%ZfK.276280$Mih.197884@fx05.ams1>
    <62808ec9$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <_NhgK.204634$sMg.41819@fx06.ams1>
    <xilazxrizs6h$.106z1fo1ll6i3$.dlg@40tude.net>
    Date: Tue, 17 May 2022 00:06:16 GMT

    On 2022-05-16, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > No właśnie nie chroni na całe życie. W dzieciństwie byłem szczepiony na
    > ospę, a mimo to w 2008 przez dwie doby ledwo żyłem, a gębę miałem jak
    > Juszczenko po dioksynach. Półpaśca się na szczęście nie dorobiłem.
    >
    > Dla foliarzy to oczywiście żaden argument, że inne szczepionki też nie są
    > dożywotnie i nie dają stuprocentowej ochrony, no ale oni przeczytali to i
    > tamto w internetach, więc znają sie lepiej od wirusologów i lekarzy.

    Ja w tym wszystkim nie mogę zrozumieć, że najwyraźniej istnieje jakieś
    ugruntowane oczekiwanie, że każda szczepionka będzie działać tak samo na
    każdy patogen. Więc jak ta na ospę chroni dobrze przez XX lat, no to te
    co na koronowirusa tez powinny dobrze na XX lat. Z drugiej strony nikt
    nie protestuje, że opony dla bolida F1 zmienia się nawet co kilkanaście
    minut, gdy do dużego fiata wystarczyło raz na 5 lat. Klarownie opony dla
    F1 nie działają.

    --
    Marcin