  • Data: 2022-04-28 02:35:41
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-04-27, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No widzisz czyli do tej pory dwa lata to było szanujące się miniumum.
    > Teraz mamy cztery miesiące - prawie rząd wielkości mniej. Przy czym te
    > dwa lata to do zupełnego zera, czy poniżej jakiejś przyjętej arbitralnie
    > wartości - nie wiem 30%, albo 50% wartości początkowej?

    Tu taki art.:
    https://www.science.org/content/article/how-long-do-
    vaccines-last-surprising-answers-may-help-protect-pe
    ople-longer
    Wykres dla grypy: w ciągu pół roku z 35% do zera.
    Inne dane dla grypy: In a 2018 review of 11 recent studies on the
    durability of influenza vaccines, researchers concluded that
    effectiveness can vanish as soon as 90 days after vaccination.

    Dalej jest też wykres porównujący różne, niegrypowe szczepionki. Np. na
    ksztusiec i świnkę, mają dość krótkie okresy.
    Tak, że patrząc choćby po grypie to te pół roku to żadna egzotyka.

    Moja osobista matka, szczepi się corocznie na grypę od jakiś 25 lat.
    Wcześniej zawsze chorowała na jesieni, od czasu gdy się szczepi w
    zauważlny sposób nie choruje.

    --
    Marcin