  • Data: 2022-04-28 06:31:32
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Analogia o tyle zła, że tu jednak też zabija w młodszych grupach,

    To jest pomijalne - statystycznie to nie oni zapychają szpitalem, 5%
    zgonów w tą czy w tamtą różnicy nie robi. Jak nie chcą być "chronieni"
    to ich decyzja i ryzyko.

    > młodsze grupy zarażają starsze, a odpowiedzialność obywatelską i
    > samoiziolacje można sobie między bajki włożyć. Już o tym dyskutowaliśmy.

    No to niech się starsze izoluiją a nie chodzą do kościoła ale domagają
    się żeby reszta dla nich świat zamykała.

    No i zwracam uwagę, że zaszczepieni też chorują roznoszą, tylko rzadziej
    umierają - tak mocno analogicznie do grup spoza ryzyka. Dało się ich
    wyłaczyć z obostrzeń - dało. To czemu zdrowy 25 latek ma być traktowany
    inaczej - skoro zaraża choruje tak samo jedynie analogicznie do
    zaszczepiononego 50 latka ma mniejsze szanse umrzeć? W imię tego żeby
    emerytowi nie było przykro mamy zniszczyć życię innym, wpędzic
    gospodarkę w recesję, rozmontować oświatę?

    > Świat się wystraszył i pogubił.

    Dokładnie - należy się odnaleźć i przestać bać a nie hodować stare
    strachy i wynsić je do rangi nowej religii.

    > Te kilka miesięcy po szczepieniu działały co wtedy uchroniło sporo osób
    > i m.in. dlatego też te osoby teraz żyją.

    Ale ja temu nie przeczę - działały potem ich skuteczność spadał (w
    czasie przeszłym) niemal do zera - i teraz (w czasie teraźniejszym) są
    nieskuteczne (zgodnie z definicą skutecznosci - która od zawsze i póki
    co dalej odnosi się do skuteczności zapobiegania zachorowaniu).

    > Nie do końca rozumiem co jest
    > tak nagannego w argumentacji Kwiata.

    W tym że twierdzi, że coś działa jak nie działa. Przytłaczająca
    większość zaszczepionych ma obecnie zerowa odporność na zachowrowanie i
    nie mogą wziąć kolejnego bostera - to jak działa jak nie działa?

    > Trudno też dyskutować z faktem, że
    > jeśli efektywność czegoś się zmniejszyła nawet i do zera, to oznacza, że
    > wcześnie była niezerowa.

    Nikt z tym nie dyskutuje.

    > Owszem, jest to trochę argument w stylu roweru
    > w plecaku, ale jest on niezaprzeczalnie logiczny.

    Ale on twierdzi że działa - w czasie teraźniejszym. Nie, nie działa -
    zarówno ja, jaki i zapewne ty jak i prawie cała moja rodzina nie ma już
    odporności. Wyjątkiem jest syn, który po prostu niedawno miała 5 urodziny:P

    > Np. pierwotnego SARS, był jeszcze po drodze MERS. MERS miał śmiertelność
    > na poziomie 35%.

    Ale nie wybił 10% populacji.

    > Co by było, jakby był bardziej zaraźliwy?

    Problem skończyłby się prawdopodobnie w azji i na bliskim wschodzie:P

    > Ot choćby taki, że jakby nie było przekonania, że działają to by tego
    > nikt nie kupił i nie stosował. Wszystkie szczepionki zamawiano i
    > dopuszczano równie chętnie?

    No ale to nie jest weryfikacja rynkowa. Sądzisz, że odbiorcy "prywatni"
    zakupiliby 10 dawek jak UE?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!