    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Korelacja
    <625aa11d$0$477$65785112@news.neostrada.pl> <t3ec56$9sp$1@gioia.aioe.org>
    <625aceed$0$474$65785112@news.neostrada.pl>
    <t3f9lr$1jj8$1@gioia.aioe.org>
    <625bae3d$0$489$65785112@news.neostrada.pl>
    <t3hubj$153g$1@gioia.aioe.org>
    <625d0cac$0$469$65785112@news.neostrada.pl>
    <2p97K.138660$Mih.86745@fx05.ams1>
    <625d3f77$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    <S5m7K.111513$f91.56194@fx09.ams1> <t3lkn9$41r$1@gioia.aioe.org>
    <s228K.423405$Lc1.46000@fx12.ams1>
    <6260dc1c$0$467$65785112@news.neostrada.pl>
    <Ano8K.396350$F_q1.228698@fx01.ams1>
    <626237c2$0$451$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1I8K.244997$Xa1.3507@fx10.ams1>
    <6263836c$0$483$65785112@news.neostrada.pl>
    <v029K.430527$Lc1.332269@fx12.ams1>
    <6264f09e$0$449$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Mon, 25 Apr 2022 00:55:33 GMT

    On 2022-04-24, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Na początku było na początku. Cyrk trwał w różnym stopniu dwa lata i się
    > już zapowiadają na jesień nieśmiało. Jeśli w okolicach zamykania lasów
    > komuś się światełko nie zapaliło...

    Najbardziej oberwała gospodarka w tym początkowym okresie, więc jak
    najbardziej istotne jest czy miało to uzasadnienie.

    > Ale też nie była jakoś bardziej śmiertelna. Tak czy inaczej nie ma to za
    > wiele wspólnego z tym, ze lokdałnowano tych co cięzko nie chorowali.

    > Pierwszy można odpuścić za niewiedze - ok. Za następne nalażałoby w
    > zasadzie zawiesić winny bo to był w zasadzie sabotaż.

    Następne, po delcie, lub w końcówce delty, to była pół-szamotanina.

    > tym że ja dalej będę twierdził, że współczesna nauka opiera się o po
    > prostu o granty (nawet w dziedzinach teoretycznych, gdzie nie
    > potrzebujesz labu). Nie ma grantu nie ma badania, nie ma krytycznego
    > wyniku. A ju z szczytem schizofrenii jest powoływanie się na strony z

    Ale w grantach nie ma niczego złego i nie muszą wcale oznaczać, że tylko
    określone wyniki są sponsorowane.

    > gov.pl w nazwie jako niewiadomo jakie autorytety naukowe, a jak się
    > okazuje, że oni tam gówno produkują, to stwierdzenie, że to nie "naukocy
    > a dobra zmiana". Innymi słowy moje zdnianie jest takie, że "naukowy

    Patrząc na doniesienia prasowe kto w Polsce za czasów pisu dostaje
    granty to uwaga, że nie naukowcy a "dobra zmiana" nie wydaje się być
    pozbawiona sensu. Nb. właśnie czytam mema, że jak to możliwe, że wśród
    pisu i ich rodzin nie da się skompletować obsady kontrolerów lotów :)

    > konsensus" powstał w wyniku cherry pickingu uprawianego przez najpierw
    > tych co byli zainteresowaniu znalezieniem rozwiązania za wszelką cenę, a
    > potem zrzuceniem odpowiedzialnosci za swoje decyzje na "naukowwcóW.

    Najpewniej tak, ale nie koniecznie wszędzie i uniwersalnie.

    > BTW - znasz niemiecki? Kwiatek wrzucił arta z instytutu kocha gdzie
    > ponoć napisane jest że szczepionki są skuteczne przeciw omikronowi.
    > Wczoraj, ponoć aktualny. Wiec albo kwiatek mija się z prawdą albo ci
    > naukowcy. Obstawiam kwiatka.

    Nie znam wystarczająco.

    > Swoją drogą jakby rozgonili pod naukowym pretekstem marsze julek
    > wojskiem, to ciekawy jestem czy wtedy też kwiatek byłby taki naukowy -
    > przecież tam była śmiercionośna wirusowa chmura:P

    Paradoksalnie jesteś tu bardziej radykalny niż Kwiatek bo jakby
    odrzucasz w całości oficjalną narrację. Dla mnie te szczepionki działają
    co nie zmienia faktu, że dość krótko i że albo zawalono PR albo i celowo
    manipulowano.

    > Generalnie było wiadomo. To nie pierwszy koronawirus z którym mamy

    No nie bardzo to co się dzieje od 2ch lat jest typowe dla wcześniejszych
    koronawirusów.

    > doczynienia i nie bez powodu nie ma skutecznej szczepionki na
    > przeziębienie. Inaczej ujmując nie było żadnych naukowych podstaw, żeby
    > choćby domniemywać że ta odpowiedź będzie trwała albo chociaż
    > długotrwała. Przecież tam siedzą eksperci, więc nie róbmy z nich
    > niedomyślnych frajerów. Po prostu kazano im zbadać jak skuteczna _jest_
    > szczepionka i za te badania zapłacono.

    Ale gdzie tu akurat problem?

    > Ależ będzie. Kto miałby finansować te badania? Skąd mieliby wziąć te
    > "badane na dopuszczenie" szczepionki - ukraść? Zdaje się że badania
    > kliniczne nowuch preparatów są dość mocno obwarowane prawnie i nie
    > możesz sobie ot tak kupić szczepionki w aptece z niedopuszczonymi
    > jeszcze szczepionkami i zrobić badania klinicznego w szpitalu bez wiedzy
    > organów założycielskich. Więc nie - nie jest tak że nic nie stoi na
    > przeszkodzie, żeby sprawdzić.

    Nie rozumiem. Co ma do rzeczy kto finansuje jeśli process badań jest jawny?

    > No i weryfikatorzy są szurami, płaskoziemcami i onucami...

    E, jak? Cała ta dyskusja kręci w okół kto co uważa za skuteczną
    szczepionkę. Ty mówisz, że nie działa, Twoi oponenci, że działa.
    Jednocześnie wyżej twierdzisz, że to normalne, że działa jak działa
    czyli, że nie działa :)

    > No ale tu nie działają mechanizmy wolnorynkowe - polska zakupiła 6-8
    > dawek dwudawkowej szczepionki i całkiem poważnie chciała zmusić
    > obywateli do szczepienia się wbrew ich woli i przekonaniom. I w zasadzie

    Bo jeszcze niedawno wydawało się, że może to być rozsądna opcja.

    > A ja widzę. Po pierwsze zamówiliśmy za grubą kasę coś co jest nam
    > niepotrzebne i wbrew "naukowemu konsensunsowi" którym karmiliśmy
    > społeczenstwo. Znaczy już wtedy nie mówiliśmy prawdy o tych dwóch
    > dawkach - albo inaczej samo rządzący w te dwie dawki nie wierzyli. Po

    Nie to wynika z chronologii zamówień EU.

    > drugie proces jest zagmatwany i jak sam napisałeś w sumie nie wiadomo
    > ile zamówiliśmy i gdzie to poszło, bo każdy artykuł mówi co innego a

    E, to chyba nie ja :)

    -z-izraela-omikron-moze-wywolywac-lagodniejsza-choro
    be-niz-delta

    > To jest po półtora roku i nie gdybanie a jak już się stało.

    Jakie 1.5 roku?

    owody-do-obaw

    > To samo - jak mleko się wylało.

    ???

    > Więc co - kłamać? Akurat w polsce mamy wyjątkowo prosty mechanizm -
    > szczepienia obowiązkowe - minister właściwy wpisuje na listę i woala.
    > Trzeba tylko wziąć za to odpowiedzialność polityczną. A no i tym razem
    > nie uda się chyba bez wpisania covid na listę chorób zakaźnych, bo tak
    > się chyba ta lista nazywa. Do tej pory mieliśmy epidemię choroby
    > niezakaźnej:P

    Myślę, że nie kłamać tylko wyjaśnić z czego wynikało wcześniejsze
    przekonanie, i powiedzieć wyraźnie jak jest, z uwypukleniem tego co dość
    dobrze działą, czyli ochrona przed ciężkim przebiegiem.

    --
    Marcin