  • Data: 2022-04-25 02:12:14
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-04-24, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jakbyś nie ubierał to w słowa oznacza że albo miarka była zła albo
    > mierzący spierdolił swoją robotę:P

    No ale jest jednak kolosalna różnica, bo jedziecie po tych testach jak
    po łysej kobyle, ale ja tam nie widzę w nich niczego dyskredytującego.

    > Tu akurat okazało się, że poważny instytut od oceny wiarygodności
    > pomiaru miarą po prostu nawet na miarki nie spojrzał, tylko napisał jako
    > źródła 6 poważnie brzmiących tytów o metrologii a następnie dał w
    > raporcie dane z dupy, bo przecież nikt źródeł nie przeczyta.

    Bardzo typowe podejście szurów jakby ktoś mnie spytał :) Wczoraj
    interesowałem się właściwościami zdrowotnymi coraz to bardziej modnej w
    kręgach alternatywnych kombuczy - dla niewtajemniczonych, napój na bazie
    sfermentowanej herbaty. Lista cudownych właściwosci jest długa, a linki
    z entuzjastycznych art. wiodły do mądrych publikacji na pubmedzie.
    Tylko, że z grubsza wyglądało to tak, że jak było zapobieganie
    nowotworom, to po prostu w kombuczy było coś co ograniczało ich
    namnażanie, nie że to coś było np. w krwioobiegu po jej wypiciu. Nikt
    regularnych badań na ludziach nie robił.

    --
    Marcin