  • Data: 2022-04-18 09:27:39
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Właściwość testu, skoro wiadomo, że zdarzają się fałszywe dodatnie.

    No ale w ulotce inaczej stało napisane.

    > A protrafisz w sumie jakoś uprawdopodobnić te dziesiątki tysięcy? Chodzi
    > o grupę osób, która trafiła do szpitali z objawami kowidowymi, gdzie
    > testy wskazały, że to kowid, a jednocześnie kryzys nie był związany z
    > kowidem a z chorobą towarzyszącą.

    Inaczej - trafiasz na odział z innego powodu i wychodzi ci bezobjawowy
    kowid. Trafiasz na odział kowidowy, gdzie jesteś leczony na bezpojawowy
    kowid i spokojnie umierasz na to na co do szpitala przyjechałeś. Pojawia
    się problem co wpisać - uczciwie "zmarł na X bo nie udzieliliśmy mu
    pomocy" czy "kowid + choroba współtowarzysąca X"? No jak myślisz?

    > To już tak abstrachując od faktu, że to nie wina testu a złych procedur
    > okołokowidowych.

    Testy leżą u podwalin tych procedur.

    Zabawna sytuacji sprzed tygodnia. Poszedłem do lekarza, z obrazu
    "diagnostycznego" (bo z ogólnego nie) wynikało poważne schorzenie
    wymagające natychmiasowej hospitaliacji. Kartka, podstawowa diagnostyka,
    wywiad, test na kowid. Wszystko około 15 min - bez maseczki w ciasnej
    karetce. Po _negatywnym_ wyniku dostałem maseczkę z obowiązkiem noszenia
    (jeśli miałbym to co podejrzewali, to raczej jest to przeciwskazanie do
    noszenia maseczki). Finalnie okazało się że oczywiście nic mi nie jest.
    A na sorze nie mieli maseczek dla nowoprzybyłych. Znaczy mieli, bo
    ochroniarz dla każdego biegbał i skąś szabrował. Powienieneś mieć przy
    sobie maseczkę na wypadek wizyty na sorze - wszak te jak wiadom na ogół
    są planowane. Tak w praktyce wyglądają te procedury "im głupsze tym
    lepsze".

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.