    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Korelacja
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <6247fd34$0$476$65785112@news.neostrada.pl> <t2e08a$ra9$1@gioia.aioe.org>
    <624aefe9$0$470$65785112@news.neostrada.pl> <t2etlr$m06$1@gioia.aioe.org>
    <624b0459$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <t2gk2b$1pda$1@gioia.aioe.org>
    <624d9a74$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
    <t2k7rt$1860$1@gioia.aioe.org>
    <1j4ptbrtv0sfb$.1j8a111zvvxvi.dlg@40tude.net>
    <t2ml08$rnc$1@gioia.aioe.org>
    <fa732mok1ush.1gw5sx128s2tu$.dlg@40tude.net>
    <624fbf81$0$458$65785112@news.neostrada.pl>
    <11tesaogfckzd.4aon0rjtoynw$.dlg@40tude.net>
    <624ffa1a$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Fri, 8 Apr 2022 12:48:50 +0200

    On Fri, 8 Apr 2022 11:02:19 +0200, Shrek wrote:

    > Koszta są mniejsze, bo od razu trafiasz z antybiotykiem.
    > Antybiotyki też kosztują.

    Owszem, kosztuja, ale ... o ile bedzie potrzebny.
    W ilu przypadkach "zwyklej grypy" nie jest potrzebny? 90%
    W ilu pozostalych wystarcza pierwszy antybiotyk zapisany przez
    lekarza? Kolejne 90%?
    To zostaje 1% ... czyli niepotrzebne koszta w 99% :-)

    > Dlatego w hospitalizacji się je robi, bo się opłaca. P poz
    > "się nie opłaca" bo koszty ponosi pacjent.

    A nie odwrotnie? W hospitalizacji placi szpital, a płacone ma ...
    nie wiem od czego - od sztuki choroby czy od dni hospitalizacji?

    W POZ by sie nie oplacało, gdyby płacil lekarz.
    Ale to jakies niestandarowe, wiec placi pacjent, o ile lekarz go
    namówi :-)

    Poza tym w hospitalizacji moze nie byc czasu - stan powazny,
    trzeba leczyc od razu, a nie czekac na wyniki.

    > Grypy nie leczy się antybiotykami. Co najwyżej powikłania.

    No wlasnie. Wiec po co badanie ?

    Początek grypy to bylby dobry moment do zrobienia antybiogramu,
    bo sie przyda jak wyjdą powikłania, tylko ze zazwyczaj sie okaze
    niepotrzebny.

    > Przecież to zależy od tego jakie bakterie cię zaatakowały a nie jest to
    > cecha osobinicza.

    Nie masz tych bakterii caly czas?
    Przynajmniej gdy mowa o powikłaniach po "grypie" ... to chyba nie
    zaraziłes sie czyms nowym ?

    Za mlodu moje bakterie okazaly sie byc dosc odporne na wiekszosc
    antybiotykow, wiec sie taki antybiogram przydawal do pierwszego
    wyboru.

    J.