    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Korelacja
    Date: Sun, 27 Mar 2022 09:09:16 +0200
    <6238c3ec$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
    <xfzm7nk8cxt2.1w0vmp6zvc0ch$.dlg@40tude.net>
    <t1c7n7$115j$1@gioia.aioe.org> <t1cki3$1eip$1@gioia.aioe.org>
    <118cbz7i0fst$.nql55eszt8p6.dlg@40tude.net> <t1ep34$v79$1@gioia.aioe.org>
    <623aedaa$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
    <623b1db2$0$454$65785112@news.neostrada.pl>
    <623b2ae9$0$461$65785112@news.neostrada.pl>
    <arq3u9980cru$.4ie72gpe0qlb.dlg@40tude.net>
    <16gelbv4x1hp0$.zxkvyqyv0lml.dlg@40tude.net>
    <t1hjb3$me5$1@gioia.aioe.org> <623ec5e6$0$497$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 26.03.2022 o 08:51, Shrek pisze:

    > I już w drugim zdaniu mamy "Nie ma dowodów naukowych sugerujących, że
    > obecne szczepionki przeciwko COVID-19 spowodują trwające przez długi
    > okres problemy w nadchodzących latach."

    Bo widzisz, tak właśnie działa nauka. Żeby coś twierdzić musisz mieć dowody.
    Żeby twierdzić, że powodują (albo, że mogą powodować) jakieś skutki po
    10 latach, to musisz mieć na to jakieś sensowne argumenty.

    > Nie - "są dowody, że nie będzie problemów" a "nie ma dowodów że będą".
    > Oczywiście widzisz różnice?

    Ja widzę. Ty nie.

    > Druiego nie czytałem, w pierszym nic konkretnego po tych dwóch zdaniach
    > wstępu nie ma poza głębokim przekonaniem autora.

    Nie czytasz, a potem piszesz głupoty. Nie bądź jak JF.

    "W dodatku po raz pierwszy użyto na masową skalę technologii mRNA -
    znanej od 10 lat, ale dotychczas stosowanej w wąskim klinicznym
    zakresie. A ponieważ ludzie, jak inne zwierzęta, boją się tego, co
    nieznane - bo może być niebezpieczne - więc i obawy przed szczepionkami
    przeciw COVID-19 musiały się pojawić.

    Nie ma takich skutków

    Jednak eksperci są pewni, że nie będzie odległych w czasie skutków
    ubocznych szczepionek. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że nie mają
    ich inne stosowane od dziesiątek lat szczepionki. Na prowadzonej przez
    Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego stronie szczepienia.info cytowany
    jest prof. Paul Offit, dyrektor Centrum Edukacji Szczepionkowej w
    Szpitalu Pediatrycznym w Filadelfii i członek Komitetu Doradczego ds.
    Produktów Biologicznych (VRBPAC) w amerykańskiej Agencji Żywności i
    Leków: - Nie znam precedensu długoterminowych działań niepożądanych
    występujących po podaniu szczepionek, np. po pięciu lub 10 latach.

    Prof. Offit jest jednym z najbardziej znanych wakcynologów, ekspertów w
    dziedzinie bezpieczeństwa szczepionek. Jak tłumaczy inny ekspert,
    immunolog prof. Andrew L. Croxford, proces uodparniania się, który
    wyzwalają szczepienia, trwa do trzech miesięcy. Najpierw, pobudzony
    przez patogen (albo przez stworzoną w laboratorium genetyczną instrukcję
    budowy jego fragmentu przez nasz organizm), uruchamia się system
    immunologiczny. Powstają przeciwciała, takie pociski rakietowe
    nakierowane na walkę z konkretnym wirusem. Tworzy się odporność
    komórkowa - czyli wyspecjalizowane komórki (limfocyty T i B), które w
    przypadku infekcji rozpoznają intruza i uruchomią produkcję przeciwciał.
    Można powiedzieć, że to dowódcy, strategowie tej bitwy.
    (...)

    W momencie, kiedy bitwa się kończy - czyli znikają z organizmu
    ,,harcownicy" udający wirusa w przypadku szczepionek mRNA
    (Pfizer/BioNTech, Moderna) lub wektorowych (AstraZeneca, J&J) albo
    wirusy, którym wyrwano zęby, pozbawiając zdolności namnażania się (taki
    osłabiony wirus SARS-CoV-2 jest na przykład w chińskiej szczepionce
    Sinovac) - sytuacja się uspokaja.

    A znikają, bo nie są do niczego potrzebne, z niczym nie mogą się wiązać,
    ani też namnażać. Nie mamy genów, które nakazałyby taką reakcję. Rakiety
    wracają więc z powrotem do schronów. Liczba przeciwciał maleje, u
    niektórych zanikają one całkowicie (ale limfocyty-stratedzy nadal mają
    plany bitwy i mogą je wykorzystać w następnej potyczce). I wtedy ryzyko
    związane ze szczepieniem również znika.

    Dlatego np. w przypadku preparatu Comirnaty Pfizera/BioNTechu obserwacja
    bezpieczeństwa w badaniu klinicznym zakończyła się po sześciu miesiącach
    od drugiej dawki. Pfizer będzie jeszcze do maja 2023 roku (albo dłużej w
    związku z koniecznością podania dawki przypominającej) badać grupę
    ochotników, którzy wzięli w nim udział. Chodzi w tym jednak przede
    wszystkim o informacje na temat poziomu ich odporności na COVID-19.
    (...)

    Sceptycy powiedzą - no dobrze, to jasne w przypadku tych już od dawna
    używanych szczepionek, ale czy ta nowa, mRNA nie wywinie nam jednak
    jakiegoś numeru?

    Prof. Ben Croxford tłumaczy, że to akurat najprostszy z preparatów,
    potrzebuje małej ilości składników, a wszystkie one są znane i spożywane
    przez nas na co dzień np. ,,w mleku, napojach i owocach". Wyjątkiem jest
    to mRNA, instrukcja dla naszych komórek, by wyprodukować białko
    szczytowe koronawirusa SARS-CoV-2. Ale ono właśnie ulega szybkiej
    dezintegracji, tak samo, jak i białko S.

    Tym właśnie szczepionki różnią się od leków, z których niektóre w
    znaczący sposób zmieniają biologiczne funkcje organizmu, że mogą mieć
    odległe w czasie skutki uboczne. Nie używamy ich również stale jak leków
    w chorobach przewlekłych.
    (...)
    Nie dziwi więc, że wypowiedzią Zybertowicza o możliwych długofalowych
    skutkach ubocznych szczepionek z radością podzielił się w mediach
    społecznościowych Piotr Witczak, jeden z najbardziej aktywnych w Polsce
    głosicieli ,,alternatywnej" wiedzy o COVID-19."

    Nie bądź jak Zybertowicz i Witczak.

    Pozdrawiam
    Piotr