    Date: Thu, 17 Feb 2022 18:12:21 +0100
    Subject: Re: Korelacja
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <1j5vt99tyo341$.ekot0aycb4cv$.dlg@40tude.net>
    <gdbtfyytm8vi$.8abp5dzbzavc$.dlg@40tude.net>
    <1...@4...net>
    <sp5asjpkkp41$.197132jmst6cm.dlg@40tude.net>
    <1...@4...net>
    <8smmlbmzn0sa$.1844yvhbt2b1y$.dlg@40tude.net>
    <e...@4...net>
    <7jhuzht1n3zi$.m2gjyreup323$.dlg@40tude.net>
    <vbXOJ.192616$_5r7.5719@fx09.ams1>
    <620c9081$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <1sqqkuadkbxg1$.1t4yai64xv7v$.dlg@40tude.net>
    From: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.02.2022 o 13:21, J.F pisze:

    > Ale to sa testy oficjalne jak rozumiem, czyli skierowanie bylo.

    Nie - nie ma. Jest "zalecenie". Skierowanie na testy "państwowe" może
    wystawić tylko lekarz na kontrakcie nfz. Prywatnie - nawet jakby chciał
    to ci nie wystawi. Więc od ciebie zależy czy weźmiesz l4 i siedzisz na
    dupie, czy zapisujesz się przez stronę na samoaresztowanie i zwolnenie
    po negaywie, czy masz to po prostu w dupie. To może być wytłumaczenie
    czemu "szczepy" się rzadziej testują - są zwykle bardziej ogarnięci
    życiowo, mają często dostęp do abo i na tyle rozumu w głowie, żeby nie
    oddawać się pod opiekę sanepidu w areszcie domowym. Ja osobiście brałem
    dwukrotnie po prostu L4 i tyle.

    > Nie wystarczy popatrzec np w WHO ?

    A skąd oni mogą wiedzieć o ile niedoszacowane są statystyki "nowych
    przypadków" i przeszacowane zgonów? Tak samo muszą strzelać. Zresztą oni
    są jak ekonomiści - większość i tak nie trafia, a to potem mówią, że
    zasadniczo to mieli rację, tylko pomylili się w szczegółach (akurat tych
    istotnych).

    > A to osobny problem, ze nie wiadomo dokladnie na co umarl ... czasem
    > naprawde nie wiadomo ...

    Dokładnie - ale skoro trafił na covidowy i umarł, to przecież nikt nie
    napisze, że zmarł z powodu nieudzielenia pomocy z powodu (cokolwiek na
    co był faktycznie chory) tylko trafi do rubryczki covid (być może z
    chorobami współtowarzyszącymi). Przecież nikt nie chce żeby ci
    prokurator dla twojego dobra zarzuty stawiał.

    > U nas jakos tak, ciekawe na ile prawdziwe.

    Zalezy od definicji - jak dla mnie to tak jak pisałem poniżej - dzielisz
    przez 7,5 (ze względu na niedoszacowanie zakażeń) i póżniej przez 4 (ze
    względu na przeszacowanie zgonów).

    > Aczkolwiek lekarze ostrzegaja - bedzie kolejna mutacja i kto wie jaka.

    Zawsze może - i nie tylko sar-cov2. Równie dobrze grypa czy
    przeziębienie może zmutowć. Generalnie wirusom ciężko się mutuje w
    stronę bardziej zjadliwych. Oczywiście nie jest niemożliwe inaczej, ale
    zwykle właśnie w tym kierunku to przebiega.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.