  • Data: 2008-12-20 19:33:09
    Temat: Re: Kontrola telefonu
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Depesz" <d...@p...onet.pl> napisał
    > Czy w przypadku kontroli przez patrol policji i zadania ode mnie okazania
    > telefonu komorkowego jesli takowy przy sobie posiadam musze im dawac
    > telefon do reki ?
    > Wydaje mi sie, ze nie.

    To zależy. Jest coś takiego jak kontrola osobista i bagażu-art. 15 ustawy o
    Policji
    Tylko musi być tego przyczyna.
    Niektórzy przełożeni policjantów żądają sprawdzania takich przedmiotów, a
    nuż się coś znajdzie. W zasadzie nie zastanawiając się w jaki sposób to
    zostanie wykonane i na jakiej podstawie.

    > Pytanie drugie: czy w przypadku kontroli osob (np siedzacych sobie w
    > parku) policjant musi zawsze podac podstawe prawna przeprowadzenia
    > kontroli?

    Tak. Ale może odpowiedzieć w zasadzie byle co. Przecież każdy jest podobny
    do kogoś poszukiwanego, wygląda dziwnie itd.