    From: industrial <i...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kontrakt - umowa bez mozliwosci wypowiedzenia.
    Date: Tue, 11 Dec 2007 20:35:19 +0100

    k...@b...be wrote:
    > Witam wszyskich grupowiczow,
    >
    > na dniach zamierzam podpisac umowe z pewna firma, i w zwiazku z tym
    > otrzymalem od nich umowe (zleceniodawca zastrzega sobie ze nie chce
    > abym zrezygnowal z pracy przedwczesnie ze swojego stanowiska)
    >
    > pod ponizszym linkiem mozna obejrzec egzemplarz umowy:
    > http://dev.sgladysz.com/umowa1.pdf
    >
    > Jako ze siedzicie w tym temacie caly czas moglibyscie rzucic na to
    > okiem i powiedziec na co zwrocic uwage i czy wyglada to ok?

    Wygląda OK, ale możnaby lepiej - zarówno pod względem prawniczym, jak i
    językowym.
    Twoja sytuacja wygląda tak: nie narażasz się na kłopoty, jeśli nie
    rozwiążesz umowy przed upływem roku od ukończenia studiów.

    Ja bym sugerował negocjację dwóch rzeczy:
    1. dodania do paragrafu 10, pkt. 1 na końcu: "ale nie dłużej niż na dwa
    lata od daty zawarcia". Dlaczego? Gdybyś z jakichś przyczyn np.
    osobistych nie ukończył studiów w terminie, będziesz lepiej chroniony.
    2. paragrafu 6, pkt. 3 - te 3 dni mogłby chociaż być trzema dniami
    roboczymi.

    Jeśli nadal trochę obawiasz się tej umowy, przeanalizuj "dobre intencje"
    drugiej strony. :) Jeśli wydają się w porządku, zgódź się na umowę w
    takim brzmieniu.

    Aha, brak daty zawarcia umowy i oznaczenia stron to, rozumiem, Twoja
    edycja na potrzeby grupy? Jeśli nie, to oczywiście brakuje tego.

    życzę powodzenia,
    ind.