  • Data: 2022-08-10 17:16:27
    Temat: Re: Konin - jest akt oskarżeni
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 10 Aug 2022 15:55:54 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > A torturowali? Tortury, to termin prawny związany z art. 118a i 123 kk.
    > Tu tego nie mamy. Nie każde naruszenie nietykalności jest torturą.
    > Oczywiście możemy się na potrzeby tej dyskusji umówić, że bezsensowne
    > stosowanie ŚPB jest torturowaniem, ale to nie spowoduje, że to będą
    > tortury - przynajmniej w mojej ocenie.

    A myslisz dalej o Koninie, czy juz o Wroclawiu?

    Bo tam przypominam, ze koledzy niewinnego aresztanta w kajdankach
    zawlekli do toalety, i przy pomocy tasera chcieli, zeby im sie do
    czegos tam przyznal.

    > Tutaj najprawdopodobniej można by mówić o przemocy w rozumieniu art. 246
    > kk. Jakby ustawodawca chciał, by tam były tortury, to by napisał "kto
    > (,,,) torturuje". Piszę "najprawdopodobniej", bo nie wiem, co oni tam
    > robili, a w tym artykule mamy zamkniętą listę czynności, których dotyczy.

    Ja juz kiedys pisalem, co mi z KK do nich pasuje.

    Nieuprawnione stosowanie ŚPB tez możemy do listy dopisać, gdzies na
    koncu.

    > O ile się orientuję, co oni chcieli osiągnąć, to by im przypomniał, że
    > odmowa podpisania protokołu wymaga omówienia w treści i tyle. Nie
    > podpisał, to nie. Jego problem, bo mogą potem go zmienić.

    A tu widzisz - we czterech zawlekli do toalety.

    I tylko mnie jedno zastanawia ... jednorazowy zwyczaj, czy typowe na
    tamtym komisariacie.

    O innych przypadkach nie slyszałem, ale taki jednorazowy wybryk bez
    przeszkolenia, uzgodnienia?
    Czy po prostu przyzwyczajenie do wykonywania rozkazow - kazal niesc do
    toalety, to niesiemy.

    > NA chwilę obecną nie wiemy, czy ktokolwiek zawinił w zakresie
    > spowodowania śmierci. Po prostu nie wiemy, z jakiego powodu zmarł.

    No nie wiemy. Młody byl, słaby, w tym wieku to przeciez w kazdej
    chwili mozna umrzec.

    > Jeśli
    > na skutek spożycia środków chemicznych, to najprawdopodobniej spożył je
    > dobrowolnie i nikt nie ponosi za to bezpośredniej winy.

    I dobrze bys napisal, tylko odszukaj co tam znalezli.
    Jakies sladowe ilosci amfetaminy?

    J.