  • Data: 2008-07-10 14:27:42
    Temat: Re: Komputer służbowy - jak bardzo jest prywatny?
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    gargamel wrote:

    > więc według ciebie fakt że pracownik użyje komputera w służbowej pile
    > tarczowej do przeglądania prywatnej poczty uprawnia pracodawcę do czytania
    > jego prywatnej poczty?

    Aby odroznic prywatna od sluzbowej - pracodawca musi ja najpierw
    przeczytac a to mu wolno - bo jest na sluzbowym komputerze. Dopiero po
    przeczytaniu stwierdza, ze jednak to bylo prywatne w zwiazku z czym jest
    mu glupio, ze przeczytal...

    > pracodawca w takiej sytuacji ma jedynie prawo wyciągnięcia wobec pracownika
    > stosownych (z KP) konsekwencji służbowych,

    ... ale jednak wyciaga konsekwencje sluzbowe

    > a pracownik wobec pracodawcy
    > stosownych (z KK) konsekwencji karnych (pod warunkiem że ma jakieś dowody na
    > to)

    A to juz inna bajka, tu pracownik musialby udowodnic, ze pracodawca
    robil to regularnie i zlosliwie... ale to by oznaczalo, ze pracownik
    regularnie wykorzystywal środki (sprzet, przepustowosc łączy, czas
    pracownika najemnego) pracodawcy niezgodnie z przeznaczeniem :-)

    Pozdro

    Maseł