  • Data: 2017-08-31 12:01:51
    Temat: Re: Komornik z Mławy cd.
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 31.08.2017 o 11:37, Liwiusz pisze:

    > Bynajmniej.
    > Wychodzę z założenia, że moment egzekucji nie jest dobrym miejscem na
    > badanie własności.

    Przeciwnie - jest najlepszy. Przynajmniej do wstępnego określenia. Niech
    komornik określa i bierze odpowiedzialność na własną dupę. W końcu on za
    to pieniądze bierze, a nie klient któremu ruchomości komornik zajmuje.

    > Po prostu byś chciał, aby to dłużnik decydował co zajmować. "Tego nie,
    > bo to nie moje, tego też nie...".

    No to niech komornik decyduje. A potem niech płaci za błędy - zajął
    niwełaściwą brykę, no to cennik z wynajmu autu + 30% za fatygę i nerwy.
    To się od razu nauczą i skończy się "no skąd mogłem wiedzieć, że
    kierowca autobusu miejskiego nie był jego właścicielem - to znavczy
    nawet podejrzewałem, no ale ja musiałem, nie miałem wyjścia - wiecie
    rozumiecie wierzyciel każe, to ja muszę".

    > Widocznie nigdy nie brałeś udziału w żadnej egzekucji, a nawet nie
    > potrafisz sobie tego wyobrazić, jakie konsekwencje praktyczne
    > spowodowałaby proponowane przez ciebie zasady.

    Takie, że jakby komornik brał odpowiedzialnośc za swoje czyny, to by
    zaczął myślec, a nie twierdzić, ze on musi zająć wszystko co mu
    wierzyciel każe.

    > Byle inblankowa umowa
    > darowizny w szufladzie dłużnika stopuje jakąkolwiek egzekucję z ruchomości.

    A niby czemu tej umowy nie można przynieść jako załącznik do
    postępowania przeciwegezkucyjnego?

    Shrek