eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!" › Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
  • Data: 2015-03-17 22:36:27
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17-03-15 o 20:58, Tomasz Myrdin pisze:

> [...]
    > dłużnika która na stałe mieszka w USA i która od razu zleciła
    > dłużnikowi odpłatnie (10 zł rocznie) przechowywać jej rzeczy do
    > chwili gdy uzna za celowe ich odebranie. To była dobrze sporządzona
    > umowa - opisane były nawet wzory na widelcach, wszystko można było
    > zidentyfikować (swoją drogą byłem dłużnikowi za tą umowę bardzo
    > wdzięczny, wszystko miałem wypisane i wycenione, wystarczyło tylko
    > sprawdzić czy jest). Gdyby miało być tak jak chcesz to w ten prosty
    > sposób każdy zabezpieczyłby cały swój majątek ruchomy przed egzekucją
    > (bo miałbym podważać wiarygodność aktu notarialnego?).

    Akt notarialny jest jedynie spisaniem woli uczestników. Dokument, jak
    dokument. Sprawcy powinni w opisanej przez Ciebie sytuacji dostać
    dodatkowo zarzuty uchylania się, od egzekucji i po sprawie.

    > Nie, komornik nie może badać! Jedyne co warto byłoby zmienić to dać
    > komornikowi możliwość (możliwość, nie obowiązek!) odstąpienia od
    > zajęcia gdy uzna że oczywistością jest iż dłużnik nie jest
    > właścicielem rzeczy (oczywiście, na wniosek wierzyciela rzecz powinna
    > być zabezpieczona - na równi z zajęciem - i o zasadności uznania
    > komornika decydowałby sąd).

    Jeśli to jest problem, to Twój wniosek uważam za zasadny. Choć nadal ja
    nie dostrzegam takiej potrzeby na gruncie obecnego prawa.