  • Data: 2008-05-12 07:44:06
    Temat: Re: Kominek
    Od: Mikaichi <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Alek napisał:
    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Spójrz na przypadek pokrewny: instalacja gazowego podgrzewacza
    > wody, tzw. junkersa. Najpierw zamawiasz opinię kominiarską w której
    > określa się m.in. sposób odprowadzenia spalin oraz rozwiązanie
    > nawiewu. Potem zamawiasz kominiarza, który do komina zainstaluje
    > wkład ze stali kwasoodpornej, następnie wzywasz hudraulika, który
    > instaluje kocioł. Osobno wzywasz stolarza, który w drzwiach wykonuje
    > kratkę nawiewu.

    Lub zamawiasz jednego fachowca, ktory zobowiazuje sie zrobic/nadzorowac
    wszystko zwiazane z "instalacja i montazem junkersa". Placisz mu tyle co
    za wszystkie uslugi, a on, niekoneicznie osobiscie - bo tez nei musi sie
    znac na wszystkim - kolejno realizuje kazdy element.

    > Ty jako inwestor odpowiadasz za wykonanie wszystkich elementów,
    > ale masz swobodę zlecania ich oddzielnym wykonawcom i za każdą
    > robotę płacisz osobno.

    Albo razem - j.w.

    > Jak zamówisz tylko podłączenie kotła to
    > nie oczekuj, że hydraulik zamontuje ci również wkład i wstawi
    > kratkę w drzwi, i to jeszcze za darmo.

    Hydraulik nie, ale firma oferujaca kompleksowe uslugi
    remontowo/budowlane juz tak.