  • Data: 2008-05-12 08:46:08
    Temat: Re: Kominek
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    grim pisze:

    > Firma zamontowała mi kominek w domu.
    > Nie doprowadziłą powietrza z zewnątrz, przez co się dusimy podczas używania
    > go.
    > Właściciel firmy utrzymuje , że doprowadzenie powietrza to usługa ekstra ,
    > na specjalne życzenie.
    > Umowa jest na wykonanie kominka.
    > Czy są jakieś przepisy o doprowadzeniu powietrza z zewnątrz?
    > Czy pod pojęciem wykonanie kominka jest także to doprowadzenie?
    > Jak zmusić wykonawcę do usunięcia tej usterki?

    To nie wygląda na usterkę. Zakładam że komin był już wykonany, montaż
    kominka polegał na zabudowaniu wkładu kominkowego i podłączeniu do
    przewodu kominowego.

    Nie ma wymogu doprowadzenia powietrza z zewnątrz, szczególnie jeśli
    wkład kominkowy ma pobór powietrza z pomieszczenia. Pytanie podstawowe
    brzmi - czy ten fachowiec był jednocześnie sprzedawcą wkładu kominkowego
    i czy jest to ujęte jako jedna usługa ? Tylko w takim wypadku jest
    szansa by coś wywalczyć.

    Jeśli wkład kominkowy kupiłeś w innej firmie, to za jego dobór i
    parametry tylko Ty odpowiadasz. Dobry fachowiec powinien był powiedzieć
    Ci "Panie, masz Pan szczelną stolarkę więc powinieneś Pan zrobić
    dodatkowo doprowadzenie powietrza z zewnątrz albo wstawić nawiewniki,
    ostatecznie otwierać okna przy paleniu.". To jednak nie jest jego obowiązek.

    Na pewno to że Cię fachowiec nie poinformował o pewnych kwestiach nie
    świadczy o nim dobrze, ale nie oznacza to jednocześnie że swoją pracę
    wykonał tak, byś miał podstawy do roszczeń - szczególnie na drodze prawnej.

    Kluczową kwestią jest tu jednak odpowiedź na następujące pytania:

    * jaki był szczegółowy zakres prac ujętych w umowie z wykonawcą ?
    * kto dostarczył wkład kominkowy ?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio