  • Data: 2008-05-12 10:20:37
    Temat: Re: Kominek
    Od: Mikaichi <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Arek napisał:

    > Złe analogie dajesz.
    > Jeśli już szukać takiej motoryzacyjnej analogii to tak jakby ktoś zlecił
    > naprawę silnika a potem miał pretensję, że fachowiec nie naprawił mu - w
    > tej samej cenie - od razu chłodnicy, filtrów powietrza, wydechu i wraz
    > z katalizatorem.

    To zalezy na co si eumowilismy. Jesli umowuilismy sie, ze naprawi mi
    samochod tak, zeby jezdzil A on naprawia silnik i slowem nie wspomina o
    czymstam jeszcze - to moge miec pretensje. Bo samochod, mimo remontu
    silnika, dalej nie nadaje sie do jezdzenia.

    > Zamówił wykonanie kominka i kominek został wykonany.

    A jezeli zamowie wybudowanie domu, a ten dom zostanie wybudowany, ale
    sciany beda krzywo, drzwi beda poziomo to co to jest za "wykonanie"?

    > Widocznie wykonawca założył, że ma do czynienia z dorosłym człowiekiem,
    > a nie dzieckiem lub półdebilem.

    No i tu wlasnie popelnil blad. Dlaczego policjant zaklada, ze przy
    kontroli kazdy wie, ze jest policjantem i wie jaki ma stopien, a
    jednoczesnie zawsze sie przedstawia, zawsze informuje o mozliwosci
    odmowy przyjecia mandatu. Itp? Bo to jest normalne, bo nie mozna
    zakladac, ze kierowca to i tamto.

    > Sęk w tym, że ten klient szuka sposobu jak wyruchać wykonawcę.

    Moze, ale na razie przyszedl tu klient i przedfstawil czesc swojego
    punktu widzenia. Zgodnie z tym punktem nie bylo wczesniej informacji ze
    potrzebny jest jakis nawiew i z czym sie bedzie wiazal montaz bez nawiewu.

    > Widać to jak na dłoni już w pierwszym poście.
    > Zamówił kominek, a chce żeby przy okazji mu cały dom postawić.

    Nie ma tam nic o stawianiu calego domu. Wybacz, ale pieprzysz.

    > Cóż - może mieć pretensje tylko do siebie.

    Nie. Ma - i slusznie - pretensje do specjalisty. To specjalista _musi_
    wiedziec, a klient nie.

    > I jakoś mi się nie chce wierzyć, że ktoś sobie wpada na pomysł "chcę
    > kominek" i nie poczyta ani nie wypyta się z czym to się je, jakie to ma
    > wady oprócz zalet itd. itp.

    No to masz zle mniemanie. Bo ja np. w wielu sprawach place ludziom zeby
    np. dowiedzieli sie za mnie jakie jest najlepsze rozwiazanie w moim
    przypadku i wykonali to najlepiej dopasowane. I nawet w czesci potem nei
    wiem jak to dziala.

    > A jeżeli ktoś taki jest to trudno - może mieć pretensje tylko do siebie.

    Nie, ja mialbym prtetensje do tego komu place za to, zeby zrobil to
    dobrze za mnie.

    I w ten sposob nie znam sie na remontach silniokow, na montazu
    hydrauliki, na budowaniu domów, na geologii, awionice, zasadach
    dzialania przenosnych urzadzen pomiarowych itp.

    > Widzisz - jedni uważają klientów za debili inni nie.
    > Widać ten nie uważał klienta za debila, któremu trzeba wszystko tłumaczyć.

    To zle uwazal. To nie wina klienta, ze sprzedawca uwazal go za kogos
    innego niz jest w rzeczywistosci.

    > A może próbował zagaić a grim go zabił warczeniem?

    Moze, ale tego nei ma w poscie. Wiec nei bedziemy zakladac wszystkich
    mozliwych sutuacji co by bylo gdyby. Trzymajmy sie tego co jest.

    > Tego nie wiemy i nie ma co gdybać - swoją robotę zrobił.

    Dlatego nie gdybamy.

    > Nie. Nie jest tak lepiej.
    > Nawet gdyby ktoś - jakiś debil? - się poparzył.
    > Doświadczenie, że gorąca herbata rozlana na spodnie robi bardzo bolesne
    > "bubu" zdobywa się we wczesnym dzieciństwie i dobrze to się sobie
    > zapamiętuje.

    Nio chyba, ze ktos sobie bubu nie zrobil, albo z natury jest osoba
    roztargniona, albo setka innych rzeczy.

    W koncu nie kazdy wlozyl reke do miksera w dziecinstwie. Albo polal sie
    wrzatkiem.

    > Natomiast przyjmowanie, że społeczeństwo jest zaludnione przez debili
    > jest nie do przyjęcia i powoli staje się nie do zniesienia.

    Ale to prawda. Spoleczenstwo jest pelne debili. Wyjdz na ulice i sie
    zaraz o tym przekonasz.

    A po drugie - spoleczenstwo jest pelne ludzi, ktorzy specjalizuja sie w
    jednym, a w czyms innym nie.

    > Już tylko czekam kiedy przy zakupie chleba usłyszę - "przed spożyciem
    > zapoznaj się z ulotką lub skonsultuj z farmaceu... ops...psychiatrą",

    albo z dietetykiem. Licho wie co zaczna niebawem dodawac do zywnosci.
    Juz obecnie dodaja rozne substancje slodzace lub zastepniki. Na
    niektorych produktach pisze, ze nie moga byc spozywane przez osoby chore
    na mukowiscydoze ("Produkt ten zawiera bla bla bla".

    > albo na drzwiach aut będą obowiązkowe nalepki:
    > "UWAGA! Jazda grozi śmiercią"

    A zauwazyles tabliczki "Uwaga, wysokie napiecie, grozi porazeniem"?

    A nie powinno ich byc, w koncu w dziecinstwie kazdego kopnal prad, nie?