  • Data: 2010-01-29 14:19:03
    Temat: Re: Kombinujcie... by zylo sie lepiej
    Od: "pmlb" <p...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Zartujesz sobie? Obecnie w Polsce lokatorzy maja czynsz regulowany
    > [tego nie ma w UK] i absolutny zakaz eksmisji na bruk [mozna
    > eksmitowac jedynie do lokalu zastepczego lub socjalnego, zima nie
    > mozna eksmitowac wcale, kobiet w ciazy ect. nie mozna eksmitowac
    > nigdy].

    Wszystko pieknie tylko zycie pokazuje zgola odmienne zachowania:)
    Odcinania gazu, pradu, wody... to nie wyjatki.
    lokale zastpcze widziales te lokale?
    W UK taki lokal zostal by natychmiast zamkniety w zwiazku z zagrozeniem
    zycia i zdrowia. (Slynny pozar w barakach scjalnych gdzie zgoinelo ponad 20
    osob w tym polowa dzieci - cos ci mowi?)
    Widzialem rportaz z lokalem zastepczym majacym trzy sciany, czwarta byla
    zaslonka....
    Powiem tak, moze prawa sa podobne ale prktyka to tak jak bys porownal prawa
    w afganistanie i w polsce, sa niemal identyczne, ale czy to oznacza, ze zyje
    sie tam tak samo jak w Polsce?
    W UK mieszkanie scjalne musi spelniac wszelkie normy panstwowe. Juz grzyb
    dyskwalifikuje takie mieszkanie jako socjalne! Czy w Poslce tez lokale
    zastepcze spelniaja wszelkie normy np. ppoz?

    > Gdzie masz wieksza ochrone lokatora w UK? Czym ona sie przejawia?

    Tym, ze nikt nie moze mieszkac na ulicy! Wluczengostwo jest zabronione w UK.
    Choc sa wluczengi.
    W UK kazdy musi gdzies mieszkac. Co to oznacza sam sobie dopisz.

    > Mamy odpowiednia ustawe. Istnieje ustawa o ochronie praw lokatorow.
    > Tak bardzo chroni ona prawa lokatorow, ze wielu prywatnych wlascicieli
    > mieszkan i najemcow [takich, ktorzy na serio szukaja mieszkania, a
    > maja czym zaplacic] tworzy szra strefe - nie podpisuja oficjalnych
    > umow bo ochrona lokatora zabija biznes wynajmowania mieszkan ;)

    W UK, lokator ma moim zdaniem znacznie wiecej praw a jednak rynek nie
    umarl...
    W UK nawet jak nie placisz to nikt nie ma prawa cie eksmitowac, tylko sad.
    Ale by cie eksmitowac musi gdzies... a mieszkanie socjalne musi spelniac
    wszelkie normy czyli czasem zostajesz eksmitowny na lepsze warunki! hehe -
    autentycznie!
    W UK jest cos takiego jak fair rent. Czyli z gory ustaolne wielkosci oplat
    za dany dom.

    > Natomiast z ochrony tej korzystaja wszyscy w lokalach komunalnych,
    > kamienicach ect. :)

    W Uk kazdy korzysta i UK sie nie zawalilo, a rynek wynajmu nadal sie
    kreci...
    Moze wiec nie w restrykcjach problem?

    > Z tej ustawy wynikaja m.in. ogarniczenia w podwyzkach/wysokosci
    > czynszu :)

    No nie wiem, ja czasem czytam polska prase i tam pisza zgola cos innego...
    czyli lamia prawo z tego co piszesz, ale wlasnie to im sady daja komornikow
    do eksmisji... wiec czegos tu nie rozumiem?

    > Szczerze mowiac nie uwazam socjalizmu za zdobycz cywilizacji i
    > faktyczni, gdybym uznal istnienie szatana, to zapewne socjalizm bylby
    > jego ulubionym systemem. Nie ma nic bardziej demonicznego jak
    > odbieranie ludziom wlanosci i wolnosci w imie "sprawiedliwosci
    > spolecznej".

    Wiec widzisz, ja jestem za jak najdalej posunieta wolnoscia... ale czy moge
    sobie postawic domek w lesie nad jeziorem? Nie? OOOO co za szkoda a gdzie
    wolnosc?
    Czy moge sobie uprawiac dowolne pole dla swoich potrzeb i np. polowac w
    lesie? Nie!? OOOOOO co za szkoda a gdzie ta wolnosc?
    Widzisz panstwo pewne sprawy zakazuje i chroni tez pewna grupe bogatych
    wplywowych ludzi, musi wiec tez d;a rownowagi chronic tych mniej zaradnych.
    Inaczej to bezsens i wracamy w wieki srednie - a o to biega?
    Albo wolnosc alebo panstwo pomaga...
    Jesli panstwo zakazuje tego czy tamtego, lub chroni komus pole bo jego - to
    co to za wolnosc?
    Rozumiesz?

    > Jestem w stanie zaakcetowac sytuacje, w ktorej Panstwo doplaca do
    > czynszow np. inwalidom wojennym czy ludziom szczegolnie dotknietym
    > przez los ale to powinna byc jakas wyjatkowa praktyka, w sytuacjach
    > kiedy ktos jest na 100% pod "zyciowa" sciana.

    I na jaka granice to ocenisz?
    Czy osoba pracujaca z dochdem 1200zl brutto kwalifikuje sie czy nie?

    > Natomiast nie widze sensu sponsorowania absolutnie kazdego nieroba,
    > lenia, patalacha ect. w kraju. Zyjemy w kraju gdzie 80% korzystajacych
    > z opieki spolecznej/socjalnych udogodnien/wczesniejszych emerytur ect.
    > po prostu nas wykorzystuje.

    Podaj koszty! Bo ci nie wierze!
    Ja cie odsylam do ustawy budgetowej na 2010 rok, tam ponad 65% jest zapisane
    na banki (posrednio jak i bezposrednio) moze pora tu uderzyc, bo to banki
    najwiecej zabieraja a nie emeryci (ktorzy tez placili podatki) czy rencisci
    sa zmora systemu.
    Poza tym socjal w Polsce juz nie istnieje! Jak by istnial to nie zamarzlo by
    ponad 200 osob tej zimy. A ponoc jeszcze beda wieksze ciecia w socjalu,
    zobacz na sluzbe zdrowia co sie dzieje... zaraz bedzie podobna do tej z
    Afganistanu.

    > W Warszawie pobudowano nowoczesne osiedle komunalnych czynszowek -
    > ladne nowe bloki w okolicach Ronda Babka. Jest tam chyba z 600
    > mieszkan. Wiekszosc lokatorow, ktora dostala te mieszkania z czynszem
    > do 6 zl za metr tego czynszu nie placi. Natomiast na praktycznie
    > kazdym balkonie jest antena satelitarna, a na parkingach stoja niezle
    > auta.

    Ale o czym ma swiadczyc antena satelitarna? O luksusie? Antene satelitarna
    mona dostac za darmo na wysypisku smieci....
    Przypomina mi sie juz kultowa scena z MOPS...:
    -ma pan telewizor?
    -tak!
    -kolorowy?\
    -tak
    -to sie nie nalezy bo masz pan luksus:)))
    -ale dzis nie ma juz w sklepie czarnobialych!
    -niewazne, kolorowy telewizor to luksus....
    To dokladnie to samo jak z twoimi antenami satelitarnymi:)
    Zrozum taka natena to byl objaw luksusu w 1982 roku:) Jak znam zycie nawet
    radia maja pewnie po domach i to tranzystorowe!
    Dla przykladu: w UK rzad od stycznia tego roku daje najbiednieszym rodzinom
    z dziecmi szkolnymi komputery wraz z internetem rocznym za darmo w celu
    zrownania szans.... to tylko tak na marginesie...
    A te samochody... coz, jak sadze znasz kazdego wlasciciela pojazdu...
    Ostatnio na onet czytalem glupi art. o zarobkach w polsce, bylo tam o osobie
    ktora ma VW ... pozyczonego.
    Nie wiesz, czyje i w jakim tanie sa pojazdy. poza tym, zapamietaj sobie, ze
    najlepsze mieszkania socjalne w Polsce maja radni, poslowie...

    > Po pomoc Panstwa w ogromnym % w pierwszej kolejnosci dobijaja sie
    > cwaniaki, ktorzy wykombinowali, ze w Polsce da sie zyc jedynie
    > kobinujac, a nie pracujac ;)

    Najwiecej takich jest wsrod radnych i poslow - sprawdz!

    > Prezydenta, sejmu ect. bym nie prywatyzowal [ale juz mozna polaczyc
    > funkcje glowy panstwa z funkcja szfa rzadu, po kij placic dwum
    > kolesiom spierajacym sie o krzeslo ;) - podobnie w cholere mozna senat
    > zlikwidowac].

    Bo mialo byc jak w hameryce. Juz nie pamietasz tych czasow.

    > Dobre Panstwo to takie ktore nie wtraca sie zbytnio w zycie obywateli
    > - broni ich wojskiem i policja, zapewnia wymiar sprawiedliwosci,
    > ustala pewne ramy w zyciu za pomoca ustaw. Nie jest potrzebne Panstwo,
    > ktore grabi czesc obywateli po to zeby - po potraceniu gigantycznej
    > prowizji na utrzymanie urzednikow i biurokracji - dac innej grupie.

    Skoro panstwo stoi na strazy o to by ci nikt nic nie zabral to tez musi dbac
    o to by ten co nic nie ma mial gdzie mieszkac i co jesc!
    Nie moze byc tak, ze panstwo chroni tylko jenda grupe. Wowczas masz
    feudalizm.
    Jak na razie najwiecej od panstwa dostaja bogaci, choc tego nie widac w
    wiadomosciach:)
    Ale pod nich dzialaja sady, pod nich policja... malo pod nich radni w
    miescie.
    Sa zwalniani z placenia podatku... w uzedzie "szybciej" zalatwia to czy
    tamto....
    Masz zal nie o ta strone co trzeba.
    Wrecz przeciwnie nie bidny jest obciazeniem dla ciebie jako podatnika ale
    bogaty, bo bogatemu pastwo da to co tobie i biednemu zabierze.

    > Opieka zdrowotna, spoleczna, renty, emerytury, becikowe ect. ect. - to
    > wszystko powinno byc ograniczone do absolutnego minimum bo jedynie
    > zarabiaja na tym urzednicy i kombinatorzy. Traca ludzie zaradni
    > zyciowo - pracujacy, prowadzacy male firmy - od poczatku kariery
    > zawodowej wrzuca sie ichw kierat placenia nawet 50% podatkow na rzecz
    > utrzymania "spolecznie wykluczonych" tak, ze sie ta nasza klasa
    > srednia jakos nie moze wyksztalcic.

    Przyklad:
    W UK socjal, renty, emerytury sa rozwiniete 100x bardziej niz w polsce.
    W UK rodzina ktora nie pracuje pobiera zasilki ktore straczaja na zycie na
    poziomie ok dochodu polskiej rodziny 3500zl miesiecznie.
    UK zyje, sie nie zawalila, mimo kryzysu! Polska jest 6-ta potega gospodarcza
    europy - przypominam, krajem ktorego omina kryzys... W UK kryzys byl
    najwiekszy...
    I co? I w UK nadal socjal jest na bardzo wysokim poziomie...
    Moze to nie o to chodzi? Moze to nie tu szukac problemu trzeba?
    Skoro gdzie inndziej to dziala to dlaczego w Polsce nie dziala?