  • Data: 2010-01-29 15:42:01
    Temat: Re: Kombinujcie... by zylo sie lepiej
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Jan 29, 3:19 pm, "pmlb" <p...@d...com> wrote:
> [...]
    > osob w tym polowa dzieci - cos ci mowi?)
    > Widzialem rportaz z lokalem zastepczym majacym trzy sciany, czwarta byla
    > zaslonka....
    > Powiem tak, moze prawa sa podobne ale prktyka to tak jak bys porownal prawa
    > w afganistanie i w polsce, sa niemal identyczne, ale czy to oznacza, ze zyje
    > sie tam tak samo jak w Polsce?
    > W UK mieszkanie scjalne musi spelniac wszelkie normy panstwowe. Juz grzyb
    > dyskwalifikuje takie mieszkanie jako socjalne! Czy w Poslce tez lokale
    > zastepcze spelniaja wszelkie normy np. ppoz?

    Jakby nie patrzec Polska jest krajem znacznie biedniejszym od UK,
    sadze ze to moze byc bezposrednia przyczyna tego, ze u nas lokale
    socjalne sa na nizszym poziomie.

    > Tym, ze nikt nie moze mieszkac na ulicy! Wluczengostwo jest zabronione w UK.
    > Choc sa wluczengi.
    > W UK kazdy musi gdzies mieszkac. Co to oznacza sam sobie dopisz.

    Najwyrazniej oznacza cale nic - skoro kazdy musi gdzies mieszkac,
    wluczengostwo jest zabronione - a i tak istnieje. Na papierze to mozna
    uchwalic ustawe, ze w Polsce kazdy jest piekny, madry i zdrowy :) Co
    to zmieni jesli tak faktycznie nie bedzie?

    Co zmienia fakt zakazania bycia bezdomnym w UK skoro bezdomni w tym
    kraju sa? :)

    Swoja droga jak dla mnie jakas glupota jest zabraniania bezdomnosci.
    Jak ktos chce - jego wybor. Sa ludzie zycjacy "na ulicy" z wlasnego
    swiadomego wyboru. I to jest ich wolnosc, ktrej zaden socjalista nie
    powinien im odbierac :)

    > W UK, lokator ma moim zdaniem znacznie wiecej praw a jednak rynek nie
    > umarl...

    Twoim zdaniem, ale czy Twoje zdanie decyduje o stanie faktycznym?

    Prawda jest taka, ze w Polsce formalnie praw lokator ma wiecej.
    Podobne przywileje sa np. we Francji.

    Akurat UK jest legislacyjnie jednym z najmniej przyjaznych lokatorom
    panstw.

    > W UK nawet jak nie placisz to nikt nie ma prawa cie eksmitowac, tylko sad.

    Zakladam, ze sie mylisz bo zapewne w UK podobnie jak w Polsce eksmisji
    faktycznie dokonuje komornik, nie sad. A komornik moze to zrobic na
    podstawie wyroku sadu. W Polsce tez, wiec w czym problem? Sytuacja
    jest identyczna.

    > Ale by cie eksmitowac musi gdzies... a mieszkanie socjalne musi spelniac
    > wszelkie normy czyli czasem zostajesz eksmitowny na lepsze warunki! hehe -
    > autentycznie!

    Ale jak beznadziejnie glupie i chore. Wystarczy wynajac jakas nore,
    nie placic czynszu zeby Panstwo przymusowo przesiedlilo Cie do
    lepszego lokalu. To jest tak glupie, ze az zeby bola.

    Czlowiek, ktory z wlasnego wyboru nie placi czynszu powinien byc
    karany, nie nagradzany.

    > W UK jest cos takiego jak fair rent. Czyli z gory ustaolne wielkosci oplat
    > za dany dom.

    > W Uk kazdy korzysta i UK sie nie zawalilo, a rynek wynajmu nadal sie
    > kreci...
    > Moze wiec nie w restrykcjach problem?

    Moze jednak tak bo w UK restrykcje sa mniejsze? :) Nawet UE
    wielokrotnie zwracala Polsce uwage na problem ograniczenia prawa
    wlasnosci wlascicieli kamienic :)

    > No nie wiem, ja czasem czytam polska prase i tam pisza zgola cos innego...
    > czyli lamia prawo z tego co piszesz, ale wlasnie to im sady daja komornikow
    > do eksmisji... wiec czegos tu nie rozumiem?

    Ojej prasa tak pisze? O sorry zapomnialem, ze Polska prasa jest
    wiarygodnym i obiektywnym zrodlem wiedzy zwlaszcza o prawie :)

    A tak serio Ty wierzysz w to co piszesz? Z cala powaga mi wmawiasz, ze
    Twoj obraz rzeczywistosci w Polsce ksztaltuje prasa? :)

    Badz powazny. Akurat gazety zyja z robienia sensac. ich zywotnym
    interesem jest robienie sensacji :)

    Sam o tym doskonale wiesz.

    > Wiec widzisz, ja jestem za jak najdalej posunieta wolnoscia... ale czy moge
    > sobie postawic domek w lesie nad jeziorem? Nie? OOOO co za szkoda a gdzie
    > wolnosc?

    Mozesz. Jak dla mnie mozesz. Jesli kupisz dana ziemie od jej
    wlasciciela to "łaj de fak not" ze sie tak wyraze :)

    > Czy moge sobie uprawiac dowolne pole dla swoich potrzeb i np. polowac w
    > lesie? Nie!? OOOOOO co za szkoda a gdzie ta wolnosc?

    Nie udawaj glupszego niz... :) Jak zaczniesz naruszac czyjes prawo
    wlasnosci to to nie jest wolnosc tylko anarchia i przestepstwo :)

    > Widzisz panstwo pewne sprawy zakazuje i chroni tez pewna grupe bogatych
    > wplywowych ludzi, musi wiec tez d;a rownowagi chronic tych mniej zaradnych.

    Twoim zdaniem musi. Moim nie. Moim zdaniem dla rownowagi powinno
    przestac wspomagac bogatych.

    Ty po prostu wazasz, ze lekiem na gangrene lewej reki jest zakazenie
    prawej - zeby obydwie byly jednakowo chore [jak pomaga bogatym to
    niech pomaga i biednym]. Ja uwazam, ze lekiem na gangrene jest
    pozbycie sie gangreny :) Czyli niech panstwo nie pomaga nikomu.

    Sa dwie drogi dochodzenia do rownosci - klasyczna liberalna dajaca
    wszystkim jednakowa wolnosc i prawa - i socjalistyczna, budujaca
    potezny aparat panstwa, ktory sluzy do wyrownywania szans i
    nierownosci spolecznych :) Tobie odpowiada ta druga, ja sie nia
    brzydze :)

    > Inaczej to bezsens i wracamy w wieki srednie - a o to biega?
    > Albo wolnosc alebo panstwo pomaga...
    To niech nie pomaga :)

    > I na jaka granice to ocenisz?
    > Czy osoba pracujaca z dochdem 1200zl brutto kwalifikuje sie czy nie?

    Osoba pracujaca to sie IMO nie kwalifikuje na zadna pomoc. Jak pracuje
    to najwyzej niech zmieni prace, niech pracuje wiecej lub niech pracuje
    lepiej. Jej problem.

    Jesli juz komus pomagac to komus kto np. nie moze pracowac bo jest
    smiertelnie chory.

    > Podaj koszty! Bo ci nie wierze!
    > Ja cie odsylam do ustawy budgetowej na 2010 rok, tam ponad 65% jest zapisane
    > na banki (posrednio jak i bezposrednio) moze pora tu uderzyc, bo to banki
    > najwiecej zabieraja a nie emeryci (ktorzy tez placili podatki) czy rencisci
    > sa zmora systemu.

    W jakiej formie 65% budzetu panstwa jest zapisane na banki? :)

    > Poza tym socjal w Polsce juz nie istnieje! Jak by istnial to nie zamarzlo by
    > ponad 200 osob tej zimy. A ponoc jeszcze beda wieksze ciecia w socjalu,
    > zobacz na sluzbe zdrowia co sie dzieje... zaraz bedzie podobna do tej z
    > Afganistanu.

    Idz na jakis kurs logiki. To, ze 200 osob zamarzlo nie jest dowodem na
    to, ze socjal w Polsce nie istnieje. To dowodzi tego, ze socjal jest
    zle zorganizowany.

    Bo Panstwo wydaje pierdyliadry zlotych na 35 letnich emerytow
    mundurowych, pierdyliadry zlotych na 40 letnich emerytow gurniczych i
    jakis dziliard na sponsorowanie skladek emerytalnych i zdrowotnych
    rolnikow.

    Jak juz sie wyda budzet na pomaganie ludziom, ktorzy w normalnym
    Panstwie nie mieliby opieki spolecznej to po prostu nie zostaje kasy
    na cos sensownego :)

    > Ale o czym ma swiadczyc antena satelitarna? O luksusie? Antene satelitarna
    > mona dostac za darmo na wysypisku smieci....

    Tak to bardzo powszechne w Polsce, ze ludzie nie majacy 300 zł na
    czynsz za mieszkanie komunalne w centrum warszawy wieszaja sobie na
    balkonie znaleziona na smietniku antene satelitarna.

    Czasami zapominam, ze nie ma sensu z Toba logicznie dyskutowac :)

    > Zrozum taka natena to byl objaw luksusu w 1982 roku:) Jak znam zycie nawet
    > radia maja pewnie po domach i to tranzystorowe!

    Dalej jest obiawem luskusu :) W Warszawie wiekoszosc stacji jest
    dostepnych z sieci naziemnej. Jak ktos ma kase na satelitarke i
    abonament to powinien miec cholerne 300 zl na czynsz. Jak nie ma na
    czynsz to niech sprzeda satelitarke, samochod i TV. Jesli mieszkanie
    jest taka elementarna potrzeba czlowieka - to niech ten czlowiek zadba
    o to zeby miec ten dach nad glowa.

    Ja osobiscie nie czuje potrzeby finansowania im czynszu bo oni maja
    ochote wydac 100 na "n" TV zamiast na czynsz :)

    > Dla przykladu: w UK rzad od stycznia tego roku daje najbiednieszym rodzinom
    > z dziecmi szkolnymi komputery wraz z internetem rocznym za darmo w celu
    > zrownania szans.... to tylko tak na marginesie...

    Ta na marginesie - cool. I rozumiem, ze dla Ciebie logiczne jest jak
    ludzie, ktorzy nie placa nawet minimalnego czynszu za mieszkanie w
    centrum wawy kupuja sobie mesia czy bmw i tv-sat zeby im dzieciom
    wyrownac szanse? :)

    > A te samochody... coz, jak sadze znasz kazdego wlasciciela pojazdu...
    > Ostatnio na onet czytalem glupi art. o zarobkach w polsce, bylo tam o osobie
    > ktora ma VW ... pozyczonego.
    > Nie wiesz, czyje i w jakim tanie sa pojazdy. poza tym, zapamietaj sobie, ze
    > najlepsze mieszkania socjalne w Polsce maja radni, poslowie...

    No wlasnie o tym mowie - mieszkania socjalne w tym kraju dostaja
    ludzie, ktorym sie nic nie nalezy. Ciesze sie, ze w koncu zaczynasz
    rozumiec, ze rozbudowana opieka spoleczna, ktora pozwala zyc za darmo
    w centrum warszawy na przyzwoitym poziomie w nowoczesnym osiedlu,
    ktora daje zsilki, zapomogi ect. ect. kusi jedynie cwaniakow-
    kombinatorow, bo przeciez nie pomaga bezdomnym przetrwac zimy :)

    Jakbysmy zlikwidowali te mieszkania socjalne to co zlego by sie stalo?
    Jak zakladam dalej 200 osob by zamarzlo w tym kraju [bo zamarzli
    bezdomni, nie lokatorzy mieszkan socjalnych] a lokatorzy tych mieszkan
    na 101% by znalezli sobie lokal gdzie indziej, krzyczeliby tylko, ze
    teraz maja drozej :)

    > Najwiecej takich jest wsrod radnych i poslow - sprawdz!

    Ale co ja mam sprawdzac? Czlowieku nawiaz bezposrednie polaczenie
    miedzy swoja galka oczna, mozgiem a dlonia. Ja Ci pisze fakt X [ze
    ludzie korzystajacy z pomocy spolecznej to w Polsce w ogromnej
    wiekszosci cwaniaki i kombinatorzy] Ty mi powtarzasz to co ja Ci
    napisalem linijke wyzej i kazesz to sprawdzac :)

    Nie musze tego sprawdzac - sam Ci to wlasnie napisalem :)

    > Wrecz przeciwnie nie bidny jest obciazeniem dla ciebie jako podatnika ale
    > bogaty, bo bogatemu pastwo da to co tobie i biednemu zabierze.

    Skad wiesz co dla mnie jest obciazeniem? :) Znasz mnie? Wiesz co mnie
    boli i co mi przeszkadza? :)

    Chyba lepiej wiem co mi przeszkadza :)

    > Przyklad:
    > W UK socjal, renty, emerytury sa rozwiniete 100x bardziej niz w polsce.
    > W UK rodzina ktora nie pracuje pobiera zasilki ktore straczaja na zycie na
    > poziomie ok dochodu polskiej rodziny 3500zl miesiecznie.
    > UK zyje, sie nie zawalila, mimo kryzysu! Polska jest 6-ta potega gospodarcza
    > europy - przypominam, krajem ktorego omina kryzys... W UK kryzys byl
    > najwiekszy...
    > I co? I w UK nadal socjal jest na bardzo wysokim poziomie...
    > Moze to nie o to chodzi? Moze to nie tu szukac problemu trzeba?

    A moze do tej dyskusji trzeba wrocic za 50 lat kiedy sie juz XX w.
    pojmowanie ekonomi i panstwa socjalnego calkiem skompromituje? :)

    Nawet Ty musisz zwrocic uwage, ze to o czym piszesz w UK ma miejsce od
    drugiej wojny swiatowej - raptem 70 lat wobec wielu setek lat
    istnienia UK jako... panstwa feudalnego, a pozniej bardzo liberalnego
    z bardzo "brutalnym" kapitalizmem :) Spoko - feudalna Anglia i
    kapitalistyczna Anglia zarobily na feudalizmie, kolonializmie i
    brutalnym kapitalizmie z XVII i XIX wieku tyle, ze teraz stac ich na
    100 lat socjalizmu :) Ja nie twierdze, ze w UK jest zle - ja po prostu
    twierdze, ze Panstwa zachodnie takie jak UK, USA czy np. Niemcy
    obecnie przejadaja to co "zarobily" jako Panstwa przez wiele
    poprzednich dekad i stuleci :)

    Czemu w Polsce jest gorzej? A bo my mlodziutkie panstewko jestesmy,
    ktopre przeciez nigdy nie zbilo kapitalu np. na wyzysku koloni czy
    wielkich wojnach :) Nasze panstwo nie ma jeszcze 100 lat... a juz
    "startuje" w lidze rozdawnictwa krajow zachodnich.

    Jestesmy w UE ktora duzo rzeczy nam narzuca - ale jak pisalem UK czy
    Niemcy po tylu latach dobrobydu i "golenia" moga sobie pozwolic na
    rozbudowany socjal. A my jestesmy praktycznie bankrutem :)

    Jesli porownac Panstwa do ludzi to kraje takie jak UK czy Niemcy to 60
    letnie pary bardzo bogatych emerytow z arystokratycznego rodu - moga
    sobie pozwolic na bawienie sie w dobroczynnosc na wielka skale :) Taki
    kraj jak Polska to maly chrowity smarkacz, ktory wlasnie dostal
    pierwsza prace w wielkim miescie - a odrazu chce [podobnie jak bogaty
    60 letni emeryt-rentier] jezdzic mesiem i sponsorowac bale
    charytatywne :)