  • Data: 2010-01-28 09:48:24
    Temat: Re: Kombinujcie... by zylo sie lepiej
    Od: Herald <h...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 26 Jan 2010 10:16:25 +0100, Icek napisał(a):

    > Bo on sam prowadzacy DG placi ZUSy od minimalnej krajowej a nie
    > od 5650 brutto

    Cos ci się pomerdało.
    Składki na SUS odprowadza się od deklarowanej kwoty, nie niższej jednak niż
    60% ŚREDNIEJ PROGNOZOWANEJ PŁACY w kraju (promocyjni mają przez dwa lata
    30%). Skłądki na fundusz zdrowotny - podstawa nie mniejsza niż 75%
    Wiesz - te kwoty są spoooooooro wyższe niż minimalna płaca (1317zł brutto)

    > Sredniej wielkosci pracodawca zatrudniajacy 20 dobrze wynagradzanych
    > pracownikmow na UoP placi miesiecznie 30-50 tys. oplat zwiaqzanych z
    > utrzymaniem tych pracownikow. Wiesz ile ten przedsiebiorca moglby wiecej
    > zainwestowac gdyby nie tracone bezpowrotnie pol mioliona zlotych rocznie?

    czyli wysuwasz tezę że ci pracownicy po prostu siedzą i pierdzą w stołki i
    nie wypracowują przychodu dla tej firmy - tak?
    Bo skoro stać na zatrudnienie dwudziestu ludzi to chyba nie składają
    długopisów i przedsiębiorca potrafi myśleć - bo ciężko mi wyobrazić sobie
    że on do tego interesu dokłada.

    > Czy myslisz, ze pracodawca tylko "przejada" pieniadze?

    Oczywiście ze sporo konsumuje, a jak jest łebski - to zabezpiecza
    przyszłość swojej rodzinie.

    > W duzej mierze zaklady rozwijaja sie. A przynajmniej by chcialy tylko nie
    > maja za co bo obciazenia sa kosmiczne.

    Heheh - no to interesujące co prawisz - populistyczne ciulstwa, mydlenie
    oczu gawiedzi. Po co?
    Ano po to by ich eksploatować za 1317 brutto :)
    Przecież jak zapłaci pracownikowi więcej - to jemu zostanie mniej - to
    chyba naturalne?

    > Najlepiej oglosic place minimalna 3000 netto i juz mamy dobrobyt w polsce.

    No nie wiem, ale na pewno by w tym czasie zwiększyła się konsumpcja.
    Przecież ten robol by te pieniądze "wydał" w sklepie, kupił ubranie, nowy
    TV, odświeżyłby mieszkanie/dom np. co dwa lata a nie co 5-8lat jak obecnie.
    Przecież tych co zarabiają 1317 brutto jest najwięcej. Ci biznesmeni są
    słabym kupcem - bo co ile będzie kupował dżipa taki biznesmen? Albo TV?
    Wątpi byś i tak zakumał ten mechanizm, ale może... ;)