  • Data: 2004-08-21 14:46:15
    Temat: Re: Klauzula na fakturze a własność
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 20 Aug 2004, Robert Tomasik wrote:

    >+ Użytkownik "Marsjusz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >+ news:Io6Vc.54708$vG5.35741@news.chello.at...
    >+
    >+ Co do klauzuli, to w znanym mi przypadku sąd uznał, że zapis taki na
    >+ fakturze nie ma mocy wiążącej, bowiem faktura nie jest umową. Osobiście się
    >+ z tym nie zgadzam, ale to inna sprawa.

    Tu się możemy zgodzić - ale z pewnym zastrzeżeniem: mianowicie
    do 30.VI br podpis na umowie był wymagany również z powodów
    formalnych przez inne przepisy, więc... więc podpisujący mógł
    twierdzić że w rachubę wchodzi "zbieg przepisów" i podpisał
    fakturę z powodów podatkowych bo nie mógł nie podpisać.
    Do teraz jest spór o przepisy rachunkowe (dotyczą tylko częsci
    firm) - bo jest tam zapis dający się zinterpretować jako
    "obowiązek podpisu" (przewiduje się jego uchylenie).

    >+ Z tego powodu taki zapis powinien być
    >+ umieszczony na osobnej umowie, ale wówczas cokolwiek komplikują się sprawy
    >+ podatkowe z tego co wiem.

    Zdaje się że też chodziło o VAT przed 1.V br ? :)
    Rzeczywiście, w zeszłych latach były dyskusje spowodowane zarzutami
    US że niewłaściwie naliczono podatek VAT.
    Ale od 1.V. podstawą opodatkowania jest "wydanie" a nie sprzedaż,
    więc problemu IMHO już nie ma: VAT się należy, a skoro się należy
    to z całą galanterią również kupujący może odliczać.

    A reszta posta mi się podoba :)

    pozdrowienia, Gotfryd