  • Data: 2004-11-17 21:45:42
    Temat: Re: Kary za zawieszenie usług w +
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeżeli miałaby ona charakter kary to:
    > a) wg KC z tytułu opóźnienia płatności wierzyciel ma prawo
    > domagać się wyłącznie odsetek o ile strony nie umówią się
    > inaczej,
    nieprawda - kara umowna to instrument tylko dla świadczeń NIEPIENIĘŻNYCH,
    odsetki dla pieniężnych i rzeczy oznaczonych co do gatunku.
    481kc
    483kc

    > b) umowa /regulamin świadczenia usług milczy w sprawie prawa do
    > naliczania tego typu kar, mówi tylko o karach za zerwanie umowy,
    cennik świadczenia usług telekomunikacyjnych, wprowadzony w trybie 384(1) op
    cit.

    > c) zapis w cenniku o opłacie za zawieszenie nie ma umocowania
    > w umowie i raczej nie może tworzyć nowej kategorii prawnej
    > do umowy, bo przecież trudno jest uznać tą opłatę jako opłatę
    > za usługę,
    ma umocowanie, we wzorcu umownym regulamin świadczenia usług
    telekomunikacyjnych w par.

    > Jeżeli miałaby ona charakter opłaty manipulacyjnej to:
    > d) chyba jest za wysoka i jak się wówczas bronić?
    nie ma podstaw prawnych do pobierania opłaty manipulacyjnej - opłata taka
    musi wynikać w umowy albo może być pobierana na podstawie przepisów o
    szkodzie kontraktowej.

    > Wydaje mi się, że nie powinienem odpuszczać. Co wy na to?
    Jeżeli Polkomtel dotrzymał reżimu 384(1)kc i doręczył ci nowy wzorzec umowny
    w postaci nowego cennika usług, a ty nie wypowiedziałeś umowy w stosownym
    terminie, to jesteś związany nowymi postanowieniami. Jak znam Polkomtel, to
    zapewne cennika nie wysłał, więc będziesz miał rację twierdząc, że względem
    ciebie Polkomtel związany jest poprzednim cennikiem, w którym nie ma takiej
    opłaty. Pojawi się problem dowodowy, tj. jak uprawdopodobnić, że nie
    dostałeś nowego cennika. Możesz np. znaleźć świadka, będącego także
    Abonentem +, który zezna, że także nie otrzymał. Możesz przesłuchać
    pracowników firmy w charakterze świadków (poza członkami zarządu) i zapytać
    czy rozsyłali (tu za fałszywe zeznanie grozi pierdel, więc pracownik
    fałszywie raczej nie zezna, tylko powie, że nie wie).

    > A może ktoś wymyśli lepsze rozwiązanie?
    In generum jeśli dostałeś nowy cennik, bezskutecznie minął okres karencji,
    to nie masz racji - co nie zmienia faktu, że opłaty możesz uniknąć, a nawet
    uzyskać do tego stosowny wyrok sądowy - wszystko kwestia kreatywności.

    p.
    W,