  • Data: 2017-12-26 19:29:22
    Temat: Re: Kamienica Waltzow
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26-12-17 o 11:27, J.F. pisze:

    > No, jakby tak Powtaniu pomogli.

    To byśmy mieli front w centrum Warszawy. Bez istotnej pomocy Rosjan
    kicha i tak. Tego wygrać się bez porozumienia z Rosjanami po prostu nie
    dało. A Rosjanie nie chcieli i nie mogli pomóc. Nie wiem, co bardziej.

    > Reparacje ... no przeciez mielismy byc zaspokojeni z radzieckiej
    > strefy okupacyjnej.

    W chwili obecnej zrobił się taki szum polityczny wokół tego, że trudno
    coś konstruktywnego znaleźć. Nasze ziemie odzyskane też w sumie można za
    strefę okupacyjną uznać - polską. Mamy ją do dziś.

    > A czym sie rozni jeden zabor od drugiego? :-)

    No wieloma różnymi rzeczami, ale mnie tu akurat chodziło o coś innego.
    Że zwracamy coś zupełnie do tyłu.

    > Kradziez po raz drugi ?
    > Najpierw zabrac, a potem powiedziec, ze skoro wyrzucilismy 50 lat
    > temu, to teraz nie macie zadnych praw ?

    No ja uważam, że to byłoby jednak sprawiedliwsze. Może z tego powodu, że
    nikogo z moich przodków z nikąd nie wyrzucono akurat. Ale po prostu
    uważam, że dzikie zwracanie na chybił / trafił też jest głupotą. Może i
    komuniści ukradli, ale skoro ukradli, to nie ma. Jaką masz pewność, ze
    za kilka lat ktoś nie wyskoczy z reperacjami za Lwów powiedzmy, albo
    jakieś inne Wilno.

    > Zreszta o ile pamietam to sprawa byla jakos wymuszona, przegrali raz
    > przed ETS.

    Trzeba by było prześledzić. Ale wątpię, by w innych krajach nie było
    instytucji zasiedzenia - również w złej wierze.

    > Powinni zrobic jakis panstwowy program wyplaty odszkodowan, hurtem
    > wyplacic jakas drobna czesc, ale tak to jest, jak chce sie
    > "sprawiedliwosci", ale placic sie nie chce.

    Pomysł, że straty wojenne oraz komunizm był spowodowany agresją
    niemiecką i żądanie tych odszkodowań w drodze reperacji wydaje Ci się
    "odjechany"? Bo mnie akurat dziwi, że w tę stronę nie poszliśmy.
    Zburzenie budynków w Warszawie uznano za zbrodnię wojenną. To Niemcy
    powinni odszkodowanie zapłacić.

    > A przy tym konkordacie to sie powinni lepiej dogadac, nie trzeba
    > KK/Watykanowi az tak wchodzic w odbyt.

    Tu już od polityki "pojechał". Moim zdaniem Kościołowi Katolickiemu jako
    instytucji odbije się czkawką to. Uważam, że pustki w kościołach spory
    ubytek faktycznie uczestniczących w nabożeństwach jest poniekąd pochodną
    wkurzenia się ludzi na te układy. Kościół miał o wiele lepiej, jako ten
    "ciemiężony" przez komunistów.

    > Byc moze. Ale Waltza chyba trudno do "Ukladu" zaliczyc.
    > Ale ... Kaczynscy pewnie miali jakis rodowy majatek :-)

    Absolutnie mam zbyt małą wiedzę, by tu rzucać nazwiskami, zwłaszcza
    poniekąd tak znamienitymi.