  • Data: 2017-12-26 22:52:54
    Temat: Re: Kamienica Waltzow
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 26 Dec 2017 19:29:22 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
    > W chwili obecnej zrobił się taki szum polityczny wokół tego, że trudno
    > coś konstruktywnego znaleźć. Nasze ziemie odzyskane też w sumie można za
    > strefę okupacyjną uznać - polską. Mamy ją do dziś.

    Ale wtedy wraca kwestia odszkodowania od Rosjan :-)

    No chyba, ze uznac, ze wojne z nimi przegralismy, wiec tu zadne
    reparacje sie nie naleza :-)

    > No ja uważam, że to byłoby jednak sprawiedliwsze. Może z tego powodu, że
    > nikogo z moich przodków z nikąd nie wyrzucono akurat. Ale po prostu
    > uważam, że dzikie zwracanie na chybił / trafił też jest głupotą.

    Co do tego zwracania losowo to sie zgadzam.
    Glupie to - jednym zwrocic, innym nie ..

    > Trzeba by było prześledzić. Ale wątpię, by w innych krajach nie było
    > instytucji zasiedzenia - również w złej wierze.

    O ile pamietam tu nie chodzilo o zwrot, tylko o odszkodowanie.
    Tzn nie trzeba zwracac - mozna wyplacic.

    A moze cos zle pamietam
    http://warszawa.naszemiasto.pl/archiwum/warszawiak-w
    ygral-w-trybunale-w-strasburgu,1175516,art,t,id,tm.h
    tml
    http://www.codozasady.pl/a-z-ta-nieruchomoscia-po-dz
    iadkach-to-moze-by-tak-do-strasburga-panie-mecenasie
    /

    https://www.forbes.pl/wiadomosci/odszkodowania-za-de
    kret-bieruta-nie-bedzie/1sdnv8g

    > Pomysł, że straty wojenne oraz komunizm był spowodowany agresją
    > niemiecką i żądanie tych odszkodowań w drodze reperacji wydaje Ci się
    > "odjechany"? Bo mnie akurat dziwi, że w tę stronę nie poszliśmy.
    > Zburzenie budynków w Warszawie uznano za zbrodnię wojenną. To Niemcy
    > powinni odszkodowanie zapłacić.

    Nie wiem czy bylo co isc, jesli sprawe odszkodowan zalatwiono
    odgornie.
    A przeciez to nie tylko budynki w Warszawie - parcelacja ziemii,
    ziemie wschodnie, fabryki, kamienice, palace - duzo zmienilo
    wlascicieli nie tylko przez Niemcow.

    > Tu już od polityki "pojechał". Moim zdaniem Kościołowi Katolickiemu jako
    > instytucji odbije się czkawką to. Uważam, że pustki w kościołach spory
    > ubytek faktycznie uczestniczących w nabożeństwach jest poniekąd pochodną
    > wkurzenia się ludzi na te układy. Kościół miał o wiele lepiej, jako ten
    > "ciemiężony" przez komunistów.

    Ale po co im wierni, jak wystarczy kapital :-)

    -ski na koncu nazwiska zobowiazuje :-)

    J.