eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w USARe: Jurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w USA
  • Data: 2022-06-08 07:38:49
    Temat: Re: Jurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w USA
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2022-06-08, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    > Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:
    >> On 2022-06-07, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>> On Tue, 7 Jun 2022 14:12:33 +0200, Robert Tomasik wrote:
    >>>> W dniu 07.06.2022 o 11:26, J.F pisze:
    >>>>> Tylko jak oni chcą je odzyskac ... nakaz wydadzą, a potem powiedzą,
    >>>>> ze Rosja nie jest praworządnym krajem, bo nie chce amerykanskiego
    >>>>> nakazu zrealizowac ?:-)
    >>>>
    >>>> Nie zdziwił bym się, jakby samoloty kontaktowały się przez sieć z
    >>>> producentem i dostały polecenie nieuruchomienia silników przykładowo.
    >>>
    >>> Chyba sie regularnie komunikuja z producentem silnikow,
    >>> ale to w czasie lotu, wiec raczej nie wyłączą.
    >>
    >> ACARS znaczy? Nie wiem czy tylko w czasie lotu, ale możliwe.
    >>
    >>> Ale czy nie wprowadzą jakiejs blokady, która zadziała po wylądowaniu
    >>> ... pewnie mogą. Np jak klient nie zaplacil rachunku :-)
    >>>
    >>> https://www.rolls-royce.com/media/our-stories/discov
    er/2019/intelligent-engine-health-monitoring.aspx
    >>>
    >>> Ba ... czy juz nie ma tak, ze obecnie "nie możemy swiadczyc usług",
    >>> a po ilus tam godzinach pracy silnik nie wyswietli
    >>> "kontakt z serwisem niezbędny do uruchomienia".
    >>
    >> Myślę, że przede wszystkim nikt by nie zaryzykował implementacji systemu
    >> mającego na celu uziemienie samolotu za pomocą polecenia przesłanego
    >> drogą radiową.
    >
    > Niby dlaczego?? Sugestia dotyczyła nie możliwości wyłączenia w trakcie
    > pracy/lotu ale zablokowania możliwości rozruchu/startu,

    Bo niewiele zabezpieczeń nie da się złamać, a nawet lotnicze
    oprogramowanie ma/miewa błędy. I teraz niech coś dupnie nie na ziemi a
    jednak w czasie lotu. Nie wiem też, czy będąc producentem ryzykowałbym
    taką możliwość - vide zakusy rozmaitych rządów i stron aby wszędzie mieć
    backdoory.

    Zasadniczo nie ma przeciwskazań, aby wiele nowoczesnych maszyn dało się
    kontrolowac zdalnie, nie? Jest już trochę maszyn fly-by-wire. Pewnie
    moznaby to rozwazyć jako opcję bo piloci mogą zasłabnąć, bo teroryści,
    samobójcy i parę innych bo, ale MZ właśnie za duże ryzyko.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1