eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w USA
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 33

  • 1. Data: 2022-06-07 06:17:24
    Temat: Jurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w USA
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jak dla mnie _tak jak to napisane_ to chyba pisali pożyteczni idioci
    Putina :-)

    Ja naprawdę mam nadzieje że _profesjonalne_ uzasadnienie tego ruchu
    jest znacznie lepsze niż dziennikarzyn.

    https://wydarzenia.interia.pl/raporty/raport-ukraina
    -rosja/aktualnosci/news-roman-abramowicz-zlamal-sank
    cje-usa-nakazaly-zajecie-jego-sa,nId,6075630
    > 6 czerwca (21:05) ;
    > Amerykańskie Ministerstwo Handlu nakazało w poniedziałek zajęcie
    > dwóch, należących do rosyjskiego oligarchy Romana Abramowicza
    > samolotów. Bogacz wysłał bez licencji wyprodukowane w Ameryce maszyny
    > Boeing 787 Dreamliner i Gulfstream G650 ER do Rosji, co stanowi
    > pogwałcenie sankcji [...]
    > Dreamliner i Gulfstream trafiły w marcu do Rosji. Federalni
    > prokuratorzy z sądu na Manhattanie mają teraz znaleźć sposób na
    > zajęcie maszyn. [...]

    --
    A. Filip
    | Gdy nie możesz zostać królem, zostań lekarzem.
    | (Przysłowie hinduskie)


  • 2. Data: 2022-06-07 11:26:50
    Temat: Re: Jurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w USA
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 07 Jun 2022 06:17:24 +0200 (CEST), A. Filip wrote:
    > Jak dla mnie _tak jak to napisane_ to chyba pisali pożyteczni idioci
    > Putina :-)
    >
    > Ja naprawdę mam nadzieje że _profesjonalne_ uzasadnienie tego ruchu
    > jest znacznie lepsze niż dziennikarzyn.

    Profesjonalne moze byc bardzo proste - nie wiem kto mial/kupil te
    samoloty, ale pewnie jakies przedsiebiorstwo i to nie rosyjskie.
    By obwarowane roznymi obostrzeniami, albo obostrzenia sie pojawily po
    24 lutego - tak czy inaczej obowiazują.

    Tylko jak oni chcą je odzyskac ... nakaz wydadzą, a potem powiedzą,
    ze Rosja nie jest praworządnym krajem, bo nie chce amerykanskiego
    nakazu zrealizowac ? :-)


    > https://wydarzenia.interia.pl/raporty/raport-ukraina
    -rosja/aktualnosci/news-roman-abramowicz-zlamal-sank
    cje-usa-nakazaly-zajecie-jego-sa,nId,6075630
    >> 6 czerwca (21:05) ;
    >> Amerykańskie Ministerstwo Handlu nakazało w poniedziałek zajęcie
    >> dwóch, należących do rosyjskiego oligarchy Romana Abramowicza
    >> samolotów. Bogacz wysłał bez licencji wyprodukowane w Ameryce maszyny
    >> Boeing 787 Dreamliner i Gulfstream G650 ER do Rosji, co stanowi
    >> pogwałcenie sankcji [...]
    >> Dreamliner i Gulfstream trafiły w marcu do Rosji. Federalni
    >> prokuratorzy z sądu na Manhattanie mają teraz znaleźć sposób na
    >> zajęcie maszyn. [...]

    J.


  • 3. Data: 2022-06-07 12:01:28
    Temat: Re: Jurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w USA
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:
    > On Tue, 07 Jun 2022 06:17:24 +0200 (CEST), A. Filip wrote:
    >> Jak dla mnie _tak jak to napisane_ to chyba pisali pożyteczni idioci
    >> Putina :-)
    >>
    >> Ja naprawdę mam nadzieje że _profesjonalne_ uzasadnienie tego ruchu
    >> jest znacznie lepsze niż dziennikarzyn.
    >> https://wydarzenia.interia.pl/raporty/raport-ukraina
    -rosja/aktualnosci/news-roman-abramowicz-zlamal-sank
    cje-usa-nakazaly-zajecie-jego-sa,nId,6075630
    >> [...]
    > Profesjonalne moze byc bardzo proste - nie wiem kto mial/kupil te
    > samoloty, ale pewnie jakies przedsiebiorstwo i to nie rosyjskie.
    > By obwarowane roznymi obostrzeniami, albo obostrzenia sie pojawily po
    > 24 lutego - tak czy inaczej obowiazują.
    >
    > Tylko jak oni chcą je odzyskac ... nakaz wydadzą, a potem powiedzą,
    > ze Rosja nie jest praworządnym krajem, bo nie chce amerykanskiego
    > nakazu zrealizowac ? :-)

    W praktyce jest to ograniczeniem dokąd te samoloty mogą polecieć bez
    ryzyka co najmniej długiego uziemienia.

    Czy sądy w Rosji będą musiały się bardzo wysilać by uznać odpowiednie
    fragmenty licencji za "nie egzekwowalne" w Rosji? IMHO niespecjalnie,
    tyle że oparcie się precedensach międzynarodowych będzie wyglądać
    *znacznie* lepiej. Zaś gdyby USA chciały to naprawdę ostro przepychać w
    Rosji to eskalacje (prawną) do poziomu że Rosja przez 20-30 lat nie kupi
    samolotów z USA mogą osiągnąć z palcem w dupie.

    Widzę świetlaną przyszłość przed samolotami z ChRL ;-)

    --
    A. Filip
    | Pusta łyżka nie mieści się człowiekowi w gębie.
    | (Przysłowie jakuckie)


  • 4. Data: 2022-06-07 12:20:11
    Temat: Re: Jurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w USA
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 07 Jun 2022 12:01:28 +0200 (CEST), A. Filip wrote:
    > "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:
    >> On Tue, 07 Jun 2022 06:17:24 +0200 (CEST), A. Filip wrote:
    >>> Jak dla mnie _tak jak to napisane_ to chyba pisali pożyteczni idioci
    >>> Putina :-)
    >>> Ja naprawdę mam nadzieje że _profesjonalne_ uzasadnienie tego ruchu
    >>> jest znacznie lepsze niż dziennikarzyn.
    >>> https://wydarzenia.interia.pl/raporty/raport-ukraina
    -rosja/aktualnosci/news-roman-abramowicz-zlamal-sank
    cje-usa-nakazaly-zajecie-jego-sa,nId,6075630
    >>> [...]
    >> Profesjonalne moze byc bardzo proste - nie wiem kto mial/kupil te
    >> samoloty, ale pewnie jakies przedsiebiorstwo i to nie rosyjskie.
    >> By obwarowane roznymi obostrzeniami, albo obostrzenia sie pojawily po
    >> 24 lutego - tak czy inaczej obowiazują.
    >>
    >> Tylko jak oni chcą je odzyskac ... nakaz wydadzą, a potem powiedzą,
    >> ze Rosja nie jest praworządnym krajem, bo nie chce amerykanskiego
    >> nakazu zrealizowac ? :-)
    >
    > W praktyce jest to ograniczeniem dokąd te samoloty mogą polecieć bez
    > ryzyka co najmniej długiego uziemienia.
    >
    > Czy sądy w Rosji będą musiały się bardzo wysilać by uznać odpowiednie
    > fragmenty licencji za "nie egzekwowalne" w Rosji? IMHO niespecjalnie,

    "swoja powinnosc znają" i nawet nie bedą Abramowicza powiadamiac,
    ze jest wniosek :-)

    > tyle że oparcie się precedensach międzynarodowych będzie wyglądać
    > *znacznie* lepiej.

    A po co - nie lepiej podkreslic, ze tu jest Rosja, i amerykanskie
    przepisy nie maja nic do gadania?

    A poza tym naprawde nie maja ... choc COCOM dzialal dosc szeroko.

    > Zaś gdyby USA chciały to naprawdę ostro przepychać w
    > Rosji to eskalacje (prawną) do poziomu że Rosja przez 20-30 lat nie kupi
    > samolotów z USA mogą osiągnąć z palcem w dupie.

    To juz osiagnely.

    Tylko kwestia, czy Rosje stac na niekupowanie.
    Jak widac - do niedawna kupowaly.

    Widac krajowy przemysl niekoniecznie potrafi zrobic dobry samolot.
    Wchodzi jeszcze kwestia sprawnosci silnikow, halasu,
    no i wyposazenia elektronicznego, jak im embargo na wszystko
    wprowadzą.

    > Widzę świetlaną przyszłość przed samolotami z ChRL ;-)

    Rosja przeciez samoloty robi.
    Za to chinska elektronika moze miec znaczenie.

    No i tu kolejny etap prawny - co, jesli Chinczycy projektuja procesory
    przy pomocy amerykanskich programow, a w licencji programu jest
    obowiazek przestrzegania amerykanskich ograniczen eksportowych ...

    Historie ZTE pamietasz?
    Huawei ma wlasne procesory, ale robione na Taiwanie ...


    J.


  • 5. Data: 2022-06-07 14:12:33
    Temat: Re: Jurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w USA
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.06.2022 o 11:26, J.F pisze:
    > Tylko jak oni chcą je odzyskac ... nakaz wydadzą, a potem powiedzą,
    > ze Rosja nie jest praworządnym krajem, bo nie chce amerykanskiego
    > nakazu zrealizowac ?:-)

    Nie zdziwił bym się, jakby samoloty kontaktowały się przez sieć z
    producentem i dostały polecenie nieuruchomienia silników przykładowo.

    --
    Robert Tomasik


  • 6. Data: 2022-06-07 14:14:18
    Temat: Re: Jurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w USA
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.06.2022 o 12:20, J.F pisze:
    > No i tu kolejny etap prawny - co, jesli Chinczycy projektuja procesory
    > przy pomocy amerykanskich programow, a w licencji programu jest
    > obowiazek przestrzegania amerykanskich ograniczen eksportowych ...

    Kupiliśmy F-16 i ABRAMSY. Planujemy F-35. Możemy się nimi bronić przed
    tymi, którym nam pasuje?

    --
    Robert Tomasik


  • 7. Data: 2022-06-07 14:29:56
    Temat: Re: Jurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w USA
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
    > W dniu 07.06.2022 o 12:20, J.F pisze:
    >> No i tu kolejny etap prawny - co, jesli Chinczycy projektuja procesory
    >> przy pomocy amerykanskich programow, a w licencji programu jest
    >> obowiazek przestrzegania amerykanskich ograniczen eksportowych ...
    >
    > Kupiliśmy F-16 i ABRAMSY. Planujemy F-35. Możemy się nimi bronić przed
    > tymi, którym nam pasuje?

    Oczywiście ale tylko jeśli USA to "nie przeszkadza".

    --
    A. Filip
    | Uroda rzecz nietrwała. (Przysłowie polskie)


  • 8. Data: 2022-06-07 14:44:30
    Temat: Re: Jurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w USA
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Jun 2022 14:14:18 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > W dniu 07.06.2022 o 12:20, J.F pisze:
    >> No i tu kolejny etap prawny - co, jesli Chinczycy projektuja procesory
    >> przy pomocy amerykanskich programow, a w licencji programu jest
    >> obowiazek przestrzegania amerykanskich ograniczen eksportowych ...
    >
    > Kupiliśmy F-16 i ABRAMSY. Planujemy F-35. Możemy się nimi bronić przed
    > tymi, którym nam pasuje?

    Troche watpie.
    A jakbysmy sie chcieli sie bronic przed USA? :-)

    Moze i mozemy, ale jak nam odetną częsci, serwis i dalsze dostawy,
    to na jak dlugo starczą.

    Ale czy w ogole starczą na cokolwiek, czy sie okaze, ze np wszystkie
    naraz sie zepsuły i nie chcą odpalic :-)

    Choc Argentyna jakos tam sie mogla bronic przed Anglia na Falklandach.

    No ale spekulacje to jedno, a zapisy umowne to drugie.
    Bronic sie moze możemy, ale juz np sprzedac, podarowac, czy inaczej
    przekazac?


    J.


  • 9. Data: 2022-06-07 14:51:11
    Temat: Re: Jurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w USA
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Jun 2022 14:12:33 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > W dniu 07.06.2022 o 11:26, J.F pisze:
    >> Tylko jak oni chcą je odzyskac ... nakaz wydadzą, a potem powiedzą,
    >> ze Rosja nie jest praworządnym krajem, bo nie chce amerykanskiego
    >> nakazu zrealizowac ?:-)
    >
    > Nie zdziwił bym się, jakby samoloty kontaktowały się przez sieć z
    > producentem i dostały polecenie nieuruchomienia silników przykładowo.

    Chyba sie regularnie komunikuja z producentem silnikow,
    ale to w czasie lotu, wiec raczej nie wyłączą.

    Ale czy nie wprowadzą jakiejs blokady, która zadziała po wylądowaniu
    ... pewnie mogą. Np jak klient nie zaplacil rachunku :-)

    https://www.rolls-royce.com/media/our-stories/discov
    er/2019/intelligent-engine-health-monitoring.aspx

    Ba ... czy juz nie ma tak, ze obecnie "nie możemy swiadczyc usług",
    a po ilus tam godzinach pracy silnik nie wyswietli
    "kontakt z serwisem niezbędny do uruchomienia".


    J.


  • 10. Data: 2022-06-08 01:28:39
    Temat: Re: Jurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w USA
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-07, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Tue, 7 Jun 2022 14:12:33 +0200, Robert Tomasik wrote:
    >> W dniu 07.06.2022 o 11:26, J.F pisze:
    >>> Tylko jak oni chcą je odzyskac ... nakaz wydadzą, a potem powiedzą,
    >>> ze Rosja nie jest praworządnym krajem, bo nie chce amerykanskiego
    >>> nakazu zrealizowac ?:-)
    >>
    >> Nie zdziwił bym się, jakby samoloty kontaktowały się przez sieć z
    >> producentem i dostały polecenie nieuruchomienia silników przykładowo.
    >
    > Chyba sie regularnie komunikuja z producentem silnikow,
    > ale to w czasie lotu, wiec raczej nie wyłączą.

    ACARS znaczy? Nie wiem czy tylko w czasie lotu, ale możliwe.

    > Ale czy nie wprowadzą jakiejs blokady, która zadziała po wylądowaniu
    > ... pewnie mogą. Np jak klient nie zaplacil rachunku :-)
    >
    > https://www.rolls-royce.com/media/our-stories/discov
    er/2019/intelligent-engine-health-monitoring.aspx
    >
    > Ba ... czy juz nie ma tak, ze obecnie "nie możemy swiadczyc usług",
    > a po ilus tam godzinach pracy silnik nie wyswietli
    > "kontakt z serwisem niezbędny do uruchomienia".

    Myślę, że przede wszystkim nikt by nie zaryzykował implementacji systemu
    mającego na celu uziemienie samolotu za pomocą polecenia przesłanego
    drogą radiową.

    --
    Marcin

strony : [ 1 ] . 2 ... 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1