    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jestem złodziejem!!!
    Date: Thu, 29 Dec 2005 13:29:37 +0100
    <doguhn$372$1@news.dialog.net.pl> <dougpe$5j9$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <o...@l...localdomain>

    fizzzi napisał(a):

    > To nie jest prymitywizm. Kopiowanie nie jest kradzieza. To jak sciaganie
    > w szkole. Malo eleganckie ale nie kradziez. I nie dlatego ze nie widac
    > bitow. Tylko dlatego ze przy kopiowaniu powielasz tresc. Po pierwsze
    > powielasz, czyli nic nie traci osoba od ktorej skopiowales. A po drugie
    > dane to nie jest tak dokonca taki towar co mozna go okleic kodem
    > kreskowym. To nie jest browar.

    I wlasnie nad takim myslaniem mozna juz tylko siasc i plakac.
    Jak ktos rąbnie browar ze sklepu to straszny zlodziej, grzech i pietno
    wsrod sasiadow do konca zycia - wszak mieszkaja ze zlodziejem.

    Natomiast jak ktos sobie "zorganizuje" oprogramowania za kupe pieniedzy
    to sie to nazywa "geniusz komputerowy". A jak jeszcze tym handluje to
    juz "geniusz komputerowy z zacieciem do biznesu - prawie Bill Gates".

    Akurat sciagnie nie jest to dobra analogia, bo to zazwyczaj polega na
    wspolpracy sciagajacego i tego od kogo sie sciaga. Moralna watpliwosc
    sciagania polega jedynie na podpisaniu sie wlasnym nazwiskiem pod
    nieswoja praca.

    Dla mnie kopiowanie programow to mniej wiecej analogiczna moralnie rzecz
    co jazda bez biletu komunikacja (powiedzmy dla uproszczenia ze prawie
    pustym autobusem).
    Podobnie tez do kupienia sobie tego oprogramowania w sklepie za falszywe
    pieniadze (no powiedzmy 5zl placimy prawdziwymi na pokrycie kosztow
    produkcji).