eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJednoosobowa DG a ustanowienie pełnomocnika i jego kompetencji › Re: Jednoosobowa DG a ustanowienie pełnomocnika i jego kompetencji
  • Data: 2006-11-01 16:31:32
    Temat: Re: Jednoosobowa DG a ustanowienie pełnomocnika i jego kompetencji
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > było miejsce na pełnomocnika teraz go tam niema. wiec > wystarczy
    > odręcznie napisane pełnomocnictwo zawierajace dane >ojca , moje dane i
    > oswiadczenie (czy takie cos bedzuie homorowane ?)
    > czy tez nalezy udac
    > sie do notariusza w celu potwierdzenia
    > pełnomocnictwa ?

    Teoretycznie wystarczyłoby pisemne, ale urzędy np. zawsze wymagają
    notarialnych. Kontrahenci tez nie będą patrzeć podejrzliwie, jesli
    przyjdziesz z notarialnym, a przynajmniej z podpisem notarialnie
    poświadczonym.

    > czy pełnomocnik ma moc prawna podejmowania
    > wszelkich decyzji w imieniu
    > osoby reprezentowanej? (czy moze podpisywac
    > umowy z hurtowniami ? czy
    > moze tylko odbierac faktury).

    To zalezy od zakresu umocowania określonego w pełnomocnictwie.

    > teraz jeszcze pytanie odnośnie procesu rejestracji
    > dzialalnosci
    > mianowicie nalezy "zdobyc" numer REGON oraz
    > zgłosic forme
    > opodatkowania w US. czy ja jako ustanowiony
    > pełnomocnik moge wystapic
    > w tych instytucjach ? jesli tak to jakie dokumenty
    > moje/ojca musze miec
    > (czy tam bede honorowali kartkowe pełnomocnictwo)?

    Podejrzewam, że będą kręcić nosem i wymagać co najmniej notarialnego.

    Marcin.