  • 1. Data: 2006-11-01 16:19:35
    Temat: Jednoosobowa DG a ustanowienie pełnomocnika i jego kompetencji
    Od: "Magik_Gliwice" <w...@i...pl>

    Witajcie.
    w chwili obecnej mój ojciec rejestruje działalnośc gospodarcza (na
    siebie jako osoba pracujaca - mniejsze opłaty zwiazane z jej
    utrzymaniem) lecz domyslnie ja mam byc osoba zajmujaca sie
    działalnościa. i w tym momencie należałoby ustanowić mnie jako
    pełnomocnika abym mógł załatwiac sprawy zwiazane z działalnoscia
    (sprzedaz wysyłkowa).
    chciałbym sie dowiedziec jak w praktyce wyglada ustanawianie
    pełnomocnictwa? kiedys na formularzu składanym w urzedzie miasta
    było miejsce na pełnomocnika teraz go tam niema. wiec wystarczy
    odręcznie napisane pełnomocnictwo zawierajace dane ojca , moje dane i
    oswiadczenie (czy takie cos bedzuie homorowane ?) czy tez nalezy udac
    sie do notariusza w celu potwierdzenia pełnomocnictwa ?

    oraz kolejne pytanie:
    czy pełnomocnik ma moc prawna podejmowania wszelkich decyzji w imieniu
    osoby reprezentowanej? (czy moze podpisywac umowy z hurtowniami ? czy
    moze tylko odbierac faktury).

    teraz jeszcze pytanie odnośnie procesu rejestracji dzialalnosci
    mianowicie nalezy "zdobyc" numer REGON oraz zgłosic forme
    opodatkowania w US. czy ja jako ustanowiony pełnomocnik moge wystapic
    w tych instytucjach ? jesli tak to jakie dokumenty moje/ojca musze miec
    (czy tam bede honorowali kartkowe pełnomocnictwo)?

    pozdrawiam i z góry dziekuje za odpowiedzi

  • 2. Data: 2006-11-01 16:31:32
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

> [...]
    > odręcznie napisane pełnomocnictwo zawierajace dane >ojca , moje dane i
    > oswiadczenie (czy takie cos bedzuie homorowane ?)

    Teoretycznie wystarczyłoby pisemne, ale urzędy np. zawsze wymagają
    notarialnych. Kontrahenci tez nie będą patrzeć podejrzliwie, jesli
    przyjdziesz z notarialnym, a przynajmniej z podpisem notarialnie
    poświadczonym.

    > czy pełnomocnik ma moc prawna podejmowania
    > wszelkich decyzji w imieniu
    > osoby reprezentowanej? (czy moze podpisywac
    > umowy z hurtowniami ? czy
    > moze tylko odbierac faktury).

    To zalezy od zakresu umocowania określonego w pełnomocnictwie.

> [...]
    > w tych instytucjach ? jesli tak to jakie dokumenty
    > moje/ojca musze miec
    > (czy tam bede honorowali kartkowe pełnomocnictwo)?

    Podejrzewam, że będą kręcić nosem i wymagać co najmniej notarialnego.

    Marcin.

  • 3. Data: 2006-11-01 17:26:20
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2006-11-01 17:31, Marcin Krzemiński wrote:

    > Teoretycznie wystarczyłoby pisemne, ale urzędy np. zawsze wymagają
    > notarialnych.
    [...]
    > Podejrzewam, że będą kręcić nosem i wymagać co najmniej notarialnego.

    Przy czym w obu przypadkach wystarczy forma pisemna. Jak masz chęć się
    kłócić (ja zwykle mam w takich przypadkach) to nie daj sobie wmówić głupot.
    Jedna instytucja nie będzie robiła żadnych problemów -- sąd powszechny.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)

  • 4. Data: 2006-11-01 18:10:59
    Od: s...@o...pl

> [...]
    > Jedna instytucja nie będzie robiła żadnych problemów -- sąd powszechny.

    właśnie niechęć do kłócenia się może skłaniać do tego żeby pójść raz w życiu
    do notariusza i uzyskać pełnomocnictwo "do wszystkiego" włącznie z czynnościami
    przekraczającymi zarząd zwykły i wyszczególnionymi czynnościami okołobankowymi

    pozdr
    Aleksander

  • 5. Data: 2006-11-01 18:11:22
    Od: s...@o...pl

  • 6. Data: 2006-11-01 19:55:28
    Od: "Magik_Gliwice" <w...@i...pl>

    > przyjdziesz z notarialnym, a przynajmniej z podpisem notarialnie
    > poświadczonym.

    to teraz prosze o odpowiedx jaka jest róznica ? zarówno w wartosci
    prawnej jak i cenie ?

    pozdrawiam