  • Data: 2009-07-17 12:55:49
    Temat: Re: Jakoś cicho nad dzisiejszym wyrokiem.
    Od: Herald <h...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 17 Jul 2009 14:41:29 +0200, Michał napisał(a):

    > Czemu? Dasz choć jeden dowód, gdzie państwowa gospodarka prześcignęła
    > kapitalistyczną-wolnorynkową? Wystarczy mi jeden przykład by zanegować
    > ogólne twierdzenie.

    Takie firmy prywatne, od dziada-pradziada są w niszowych sektorach rynku.
    Czysto prywatne które "wybiły się" policzysz na palcach. Natomiast te
    "potężne obecne prywatne" - po prostu uwłaszczyły się na "państwowych" w
    czasie tak zwanej "prywatyzacji".
    No pokaż mi prywatną firmę w sektorze energii, paliw, wydobywczym, hutę czy
    co tam innego.
    Ten sam los czeka PKP które było wiele lat dołowane, skutecznie
    rozparcelowane by po 1 stycznia "oddać" pole np. DBahn :)))

    Wczoraj miałem przyjemność rozmowy z gościem który pracuje na dźwigu -
    potrzebowałem 160t. Nigdy wcześniej nie "śledziłem" firm dźwigowych. Ale to
    co mówił ten gość to ... :)
    Parę lat temu był boom na ... kupowanie dźwigów tak od 80ton wzwyż.
    "Niemiec" obojętnie czy to od prywaciarzy czy z prywatyzowanych firm
    (uwłaszczonych) skupowali dźwigi podobno "za każdą cenę". Sprzedający
    polacy byli happy ... :) Do czasu ... :)
    Okazało się że nie mamy w kraju własnego sprzętu od 100ton wzwyż. Jest za
    to firma (niemiecka) która wynajmuje piękne maszyny od np. 80t do 1200t
    :)))) Chcesz wiedzieć ile kosztuje godzina pracy takiego dźwigu?

    Spójrz na mechanikę tego procederu.
    Skupili (fakt że np. stare) dźwigi, przepłacili wiele z nich nawet - po
    czym wysłali je na przetop do swoich hut. Ale to była INWESTYCJA. Teraz
    jemy im z ręki.

    Na wolny rynek i konkurencję z bogatymi państwami - jesteśmy po prostu za
    biedni i za głupi. To tyle w kwestii "prywatne lepsze" :))))