  • Data: 2010-02-03 10:46:41
    Temat: Re: Jaki wiek mają kreskówki?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-01-30 07:54, Jacek_P pisze:

    > Hm, jest raczej odwrotnie: bardzo duza populacja idiotow pozwala
    > soba manipulowac niewielkiej grupie cwaniakow. A ta grupa cwaniakow
    > bardzo dba, aby poziom idiotyzmu sie nie zmniejszal, ale zwiekszal
    > vide rozwalenie polskiego szkolnictwa: najpierw podstawowego, potem
    > sredniego, a teraz Kudrycka dobija wyzsze. Rzadzaca grupka zawsze
    > swoj przychowek wysle do wysokoplatnych szkol w USA.

    Owszem. Ale to dotyczy części przynoszącej zysk rządzącym. Ale jaki zysk
    przynoszą takie schizy jak omawiane? Raczej ryzyko buntu.

    > Tak. Przymus ekonomiczny jest batem sprawniejszym i tanszym
    > od oficjalnego niewolnictwa. To tak, jak w opisie wojny
    > secesyjnej: "...sytuaca ekonomiczna niewolnikow ulegla
    > gwaltownemu POGORSZENIU po uwolnieniu ich z plantacji...".

    No oczywiście. Przecież wojnę secesyjną wywołali kapitaliści z północy,
    którzy nie mieli oficjalnych niewolników łapanych i manych za darmo.
    Więc Południe kwitnęło, a Północ miała gorzej, bo choć swoich robotników
    traktowali jak szmaty i niewolników w zasadzie, to jednak coś im musieli
    płacić. Więc w imię Hamerykańskiego Snu o Równości i Braterstwie napadli
    Irak, bo tam było dużo ropy... tfu... chyba pomieszałem wersje...
    Napadli Południe, żeby niby wyzwolić niewolników i żeby chłopakom z
    południa wiodło się równie gorzej jak północnikom.

    A to, że w międzyczasie sporo niewolników straciło przyjemne życie,
    którego jedyną wadą był status niewolnika i stało się tułaczami bez
    pracy, bez środków do życia, poza marginesem społeczeństwa, to już
    detal, bo kto by się przejmował losem niewolnika.

    > Nie ma. Sa tylko takie, ktore traktuja zblizone hasla
    > jako element utrzymania wladzy vide Wenezuela, Boliwia,
    > Bialorus.

    No właśnie....
    --
    Przemysław Adam Śmiejek