eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJaki tryb postepowania do reklamacji › Re: Jaki tryb postepowania do reklamacji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jaki tryb postepowania do reklamacji
    Date: Thu, 18 Mar 2010 00:05:02 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 35
    Message-ID: <hnrn70$51i$1@news.onet.pl>
    References: <hnrite$20u$1@news.ds.pg.gda.pl> <hnrjgb$qom$1@news.onet.pl>
    <hnrlvk$se7$1@news.ds.pg.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-89-231-100-86.warszawa.mm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1268867104 5170 89.231.100.86 (17 Mar 2010 23:05:04 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 17 Mar 2010 23:05:04 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <hnrlvk$se7$1@news.ds.pg.gda.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 100317-0, 2010-03-17), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:632733
    [ ukryj nagłówki ]

    Bizon pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hnrjgb$qom$1@news.onet.pl...
    >> Bizon pisze:
    >>> Witam!
    >>> Zaistaniala taka sytuacja:
    >>> 1/ przewoznik uszkodzil przesylke
    >>> 2/ reklamacja - brak odpowiedzi w terminie 30 dni
    >>> 3/ po 30 dniach + zapas na poczte wysylane rzadanie zaplaty, zgodnie z uznaniem
    reklamacji
    >>> 4/ brak odpowiedzi
    >>>
    >>> Czy teraz to sie kwalifikuje do sadu? Jesli tak, to jaki tryb?
    >>> Nakazowy, upominawczy czy tylko uproszczony?
    >>>
    >>> Jak oceniacie szanse przewoznika do wybronienia?
    >>> Podstawa prawna - rozporzadzenie ministra transportu z 24 lutego 2006,
    >>> par. 6.1 i 10.
    >>
    >> Do kogo składałeś reklamację? Co kupiłeś?
    >>
    >
    > Reklamacje do przewoznika. Co kupilem nie ma znaczenia..
    > Reklamacja na podstawie uszkodznia mojej wlasnosci.


    Wydaje się, że faktycznie reklamacja jest uznana. Wypada wysłać
    wezwanie (trzeba wysłać, jeśli to sprawa gospodarcza) i można iść do sądu.

    Nie nakazowe.

    Być może upominawcze, ale o tym zdecyduje sąd.

    Uproszczone jeśli kwota poniżej 10 000zł. Inaczej zwykłe.

    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1