  • Data: 2011-06-06 07:51:24
    Temat: Re: Jaka umowa na zlecenie roznoszenia ulotek?
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 06-06-2011 01:56, Roman Rumpel pisze:

    > A nie? Chodzi o to, żeby były rozniesione, a nie o to, żeby starać się
    > roznosić - umowa rezultatu, czyli tak jak umowa o dzieło.

    Szczerze wątpię czy można to podpasować pod pojęcie "dzieła" z KC.
    Akurat w tego rodzaju czynnościach podjęcie się ich wykonania niemal
    równa się ich wykonaniu, bo trudno mi wyobrazić sobie okoliczności, w
    których ulotki nie zostałyby rozniesione, a wykonawca obronił się przed
    odpowiedzialnością za niewłaściwe wykonanie zobowiązania twierdzeniem,
    że "roznosił, ale nie rozniósł" z jakichś obiektywnych przyczyn, za
    które nie ponosi winy.

    > No właśnie nie. Jednak przez art 750 dojdziesz do 734 a nie do skutku w
    > postacie zapłaty za rezultat.

    "Odpowiednio" to znaczy, że niektóre przepisy można pominąć. I tak umowa
    o świadczenie usługi może obejmować odpowiedzialność za finalny
    rezultat, jak i nie obejmować tej odpowiedzialności.

    --
    .B:artek.