eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak wymusić niższą prędkość na drodzeRe: Jak wymusić niższ? prędko?ć na drodze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak wymusić niższ? prędko?ć na drodze
    Date: Fri, 04 Apr 2008 01:57:52 +0200
    Organization: -
    Lines: 102
    Message-ID: <7...@4...com>
    References: <ft04lr$ske$1@node1.news.atman.pl>
    <i...@4...com>
    <ft05ic$soa$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@4...com>
    <ft0crr$tvl$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@4...com>
    <ft0fhc$ucc$1@node1.news.atman.pl>
    <f...@4...com>
    <ft10bp$n71$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@4...com>
    <ft2hko$a5s$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1207267070 14148 82.143.187.50 (3 Apr 2008 23:57:50 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 3 Apr 2008 23:57:50 +0000 (UTC)
    X-Sender: L7BidJOyAbna7riLU3BHlV5aSh4EV5J6
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2029320 pl.soc.prawo:525857
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 3 Apr 2008 14:43:14 +0200, Piotr "PitLab" Laskowski wrote:
    >> >Zwykle tak jeżdzę, no może ciut szybciej ale naprawdę niewiele. Standardowa
    >> >trasa weekendowa: mając do wyboru drogę krajową A2 i o kilka km dłuższą ale
    >> >spokojniejszą, bez TIRów i nachalnego wyprzedzania, idącą przez wioski drogę
    >> >3-znakową wybieram tą spokojniejszą ze względu na komfort jazdy.
    >> Ale przez wioski przepisowe 50 trzymasz ? :-)

    >Nie byłbym 100% Polakiem gdybym tak jechał,

    Sprobuj, zobaczysz czy potrafisz :-)
    Nie kazdy urodzil sie Szwajcarem :-)

    >ale mam takie wwnętrzne
    >postanowienie nie przekraczać o więcej niż o 20km/h.

    W trosce o mieszkancow wsi czy ze strachu przed mandatami ? :-)

    >Tak więc w zależności od sporej listy warunków jadę te 60-70 bo tyle jeszcze
    >jest ogólnospołecznie akceptowalne.

    eee .. kto badal te ogolnospolecznosc ? :-)

    >> >> Tu trzeba zaczac od glowy - poslom, ministrom, urzednikom i dyrektorom
    >> >> od drog, radnym - zalozyc GPS i kazac jezdzic przepisowo, wtedy moze
    >> >> sie przebija.
    >> >Jak chciałbyś to osiągnąć?
    >> No jak wyzej plus mandaty i punkty i egzaminy :-)
    >Jestem przeciwnikiem eksterminacji tylko pewnej grupy społeczeństwa. Nie
    >ważne której.
    >Prawo powinno obowiązywać wszystkich bez wyjątku.

    Ale zacznijmy od w/w :-)

    >> >Sama Policja nie da rady tego zwalczyć. Tradycyjnych fotoradarów też nie da
    >> >się ustawić niewiadomo ile bo to duży koszt.
    >> Zysk a nie koszt ! Niestety :-)
    >Dlatego chciałbym żeby nie tylko Policja mogła działać w tym zakresie.
    >Podejrzewam że gminie będzie się opłacało robić to znacznie taniej i w
    >sposób ciagły nie tylko wyrywkowe kontrole.

    Ja tam nie wiem, ale cos mi sie wydaje ze policyjne FR pracuja czesto
    i dlugo. Na szczescie ktos im nie daje pieniedzy na wieksza ilosc :-)

    >> >Moim zdaniem trzeba było by
    >> >umożliwić korzytanie z takich urządzeń samorządom lokalnym typu gimna.
    >> Maja umozliwione. I nawet koszt nie jest taki duzy w skali gminy,
    >> szczegolnie ze szybko sie zwroci :-(
    >No a przed chwila pisałeś że tylko Policja, Celnicy i Straż Graniczna ma
    >uprawnienia do obslugi urzadzeń kontrolno pomiarowych.

    Rozszerzyli o SM.

    >Gdyby gmina mogła to jest jakieś światełko na zrobienie biznesu przy
    >produkcji takich urządzeń.

    Twojego pomyslu ? Pewnie sie nie uda - jak to przepuscic przez GUM ?
    Razem z kawalkiem asfaltu czy wezwac ich na sesje wyjazdowa ?

    >> Nie masz praktycznie zadnej kontroli. Wojt sobie nastawia ile chce.
    >> Jedynym czynnikiem ograniczajacym ilosc beda finanse.

    >Porównywałem to do użytkownika indywidualnego, np. gdyby Samotnik chciał
    >sobie zafundować takie urządzenie i czerpać z niego zyski.
    >Zresztą jeżeli gmina będzie zbyt pazerna i nadużywać kontroli to chyba są
    >jakieś przepisy określające sposób kontroli.

    Nie ma. Jedynie zadziala rynek - jak gmina bedzie zbyt pazerna
    to kierowcy zaczna jezdzic przepisowo, a kredyt trzeba nadal splacac.

    >Przecież płacić będą _tylko_ piraci*. Zobaczysz jak szybko w opinii
    >społecznej pirat stanie się frajerem a nie niedoścignionym cwaniakiem.

    W Polsce zyjemy - placic beda tylko frajerzy, nie piraci :-)

    >> Oczywiscie. Tylko ze potem bedziesz rezerwowal dobe na podroz nad
    >> morze czy w gory..
    >Tudno, każdy kij ma dwa końce. Wolę dostać tym końcem z dłuższym czasem.
    >Może gdzieś dalej warto pojechać I.C. czy polecieć samolotem?

    W Polsce ? Z reguly nie warto :-(

    >> Ale jaka rewolucja ?
    >> To jest tylko zaakceptowanie stanu faktycznego :-)
    >Zmiana _wszystkich_ ograniczeń i liczenie wypadków to moim zdaniem
    >rewolucja.

    Eee tam, taka drobna zmiana ustawy, cyfre 5 zamienic na 7 ...
    A jak zamienialismy 60 na 50 to tez protestowales ?

    >> Zobacz - stoi 40, a wszyscy jada 70-100.
    >> To postawic 70 i dopiero fotoradar.
    >Tak jak już było poruszane w wątku - to 40 skądś się bierze i niekoniecznie
    >musi być zrozumiałe dla każdego.

    >Moim zdaniem w takich sytuacjach należało by zwrócić się do jednostki
    >odpowiedzialnej za ustawienie tego ograniczenia o uzasadnienie i ewentualnie
    >negocjować zmianę. Ale to tylko indwyidualne przypadki. Nigdy hurtem.

    Wlasnie ze hurtem. Niech urzedasy napisza na nowo uzasadnienia. Moze
    przy okazji pomysla czy zasadne sa ..

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1