    From: "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak udowodnic legalnosc CD?
    Date: Tue, 2 Dec 2003 09:04:44 +0100

    > Aaaa zapomniałbym, jak już bardzo chcę uruchomić jakiś program który nie ma
    > odpowiednika dla Linuxa to mam Wine (Interpreter Api, ale ty zapewne nie
    > wiesz co to Api, to napiszę po polsku - Linuxowcy proszę przymknąć oko na
    > to określenie - "emulator Windowsa"). Więc nie dość że jesteś złodziejem to
    > do tego jeszcze głupim złodziejem, bo lepsze możesz mieć za darmo.
    > Pozdrawiam
    > ps. A nawet jakbym był żydem to nic Ci do tego.

    hehehe toś mnie rozśmieszył z WINE ;)
    Mam nadzieje że sobie sprawdzicie jak to działa i jak ktoś myśli że sobie puści CS'a
    pod
    WINE to nich zapomni. Ogolnie WINE mozecie traktować jako ciekawostke albo zabawke o
    pracy
    powaznej zapomnijcie. W dodatku nie w 100% kompatybilny ;)

    Mimo wszystko widze mamy różny pogląd na sprawę ja mam inny punkt widzenia, kolega ma
    inny
    i nie toleruje odmiennego. Oj to nie za inteligentne podejście do sprawy. Wyjasnie
    więc
    dlaczego tak uwazam może w szerszym rozumieniu moich apektów otworzą się Panu oczy.

    Owszem nie każdy musi mieć samochód, nie każdy może mieć lodówke itd.
    Ale konstytucyjnie mamy zapewniony równy dostęp do informacji do szkolnictwa itd.
    W związku z czym jeśli wystapi taka sytuacja, np: ot chcoiazby jaka w tym tygodniu
    mnie
    spotkała, mamy sobie napisac program do obsługi mikrokontrolela + dodatkowo AC/DC a w
    szkole pracują na programie VISUAL DSP (ANALOG DEVICE) a niestety bez tego programu
    nie
    można tego sprawdzić w działaniu bo to specyficzny program i teraz chciałbyś
    rozdzielić
    ludzi na tych co stać aby sobie zakupić taki program i którzy mogli by dalej
    kontynuować
    naukę w szkole a na takich co ich nie stac i nie mogli by kontynuowac naukę. Nie
    wspomne o
    tym że VISUAL DSP działa tylko pod windowsem ;)
    W tym przypadku to już wedle mojego znaczenia nie byłby równy dostep do informacji
    poniewaz NIEMIEC czy FRANCUS może sobie jeszcze pozwolic na taki program a dla polaka
    chelb przez pare miesiecy zakladajac że pracuje a jak nie pracuje !!!
    Lecz kolega widze nie uznaje innego poglądu niż własny.

    Co do linuksa widze kolega nie za bardzo trafil bo na codzień używam (admin),
    niestety
    jako serwer powiedzmy mozna w miare komfortowo pracować ale jesli miałbym go u.zywac
    sferze multimedia to owszem można ale topornie działa o ile wszystko dziala a do tego
    jesli chodzi o soft pisany dla elektrników mało który program na rynku działa pod
    linuxa
    wiec znów kolega strzelił gafe albo raczej opinia w moim kierunku była podyktowana
    niewiedzą albo nieobjęciem tematu szerszym kręgiem.

    Proszę się wgłebić w temat nie tylko od strony autor i prawa autorskie ale od realiów
    nanujących w Polsce. Całe szczęscie że tego poglądu nie podzielali politycy i Państwo
    przez 10lat bo proszę sobie wyobracić sytuację jaką bysmy mieli w polsce dziś jesli
    prawo
    by karało za nielegalny soft.
    WOle nie mysleć bo do UE to bysmy weszli chyba w 2156 roku.

    PS: tez czasami coś naskrobie aczkolwiek nie pisze softu zawodowo bo to nieoplacalne
    a żyć
    trzeba. A jak potrzebny mi jakiś specyficzny soft to taniej mnie wychodzi zlecić
    kumplowi
    napisanie niz mi tracić czas.