  • Data: 2003-12-02 12:37:53
    Temat: Re: Jak udowodnic legalnosc CD?
    Od: "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Może konkretnie panie motto:

    Art. 117. 1. (Prawo Autorskie) Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom w celu
    rozpowszechnienia utrwala lub zwielokrotnia cudzy utwór w wersji oryginalnej lub w
    postaci
    opracowania, artystyczne wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie, Podlega
    grzywnie,
    karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    Nic nie ma o uzywaniu ;)

    Art. 278 § 1 (K.K) . Kto zabiera w celu przywłaszczenia cudzą rzecz ruchomą, podlega
    karze
    pozbawienia wolności od 3
    miesięcy do lat 5

    soft nie jest rzecza wię cnie dotyczy.

    Art. 116. 1. (P.A) Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom rozpowszechnia cudzy
    utwór
    w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, artystyczne wykonanie, fonogram,
    wideogram lub nadanie, Podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2.

    nie rozpowszechniam wiec nie dotyczy

    Art. 291 § 1. Kto rzecz uzyskaną za pomocą czynu zabronionego nabywa lub pomaga do
    jej
    zbycia albo tę rzecz przyjmuje lub pomaga do jej ukrycia, podlega karze pozbawienia
    wolności od 3 miesięcy do lat 5. § 2. W przypadku mniejszej wagi, sprawca podlega
    grzywnie
    karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku. Art. 292 § 1. Kto
    rzecz, o
    której na podstawie towarzyszących okoliczności powinien i może przypuszczać, że
    została
    uzyskana za pomocą czynu zabronionego, nabywa lub pomaga do jej zbycia albo tę rzecz
    przyjmuje lub pomaga do jej ukrycia, podlega
    grzywnie , karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2. § 2. W
    wypadku
    znacznej wartości rzeczy, o której mowa w § 1, sprawca podlega karze pozbawienia
    wolności
    od 3 miesięcy do lat 5.

    Nie ukradłem więcnie dotyczy. Powiedzmy dostałem od kolegi, ściągnałem z netu ;)

    Art. 118. 1. Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przedmiot będący nośnikiem
    utworu,
    artystycznego wykonania, fonogramu, wideogramu rozpowszechnianego lub
    zwielokrotnionego
    bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom nabywa lub pomaga w jego zbyciu albo
    przedmiot
    ten przyjmuje lub pomaga w jego ukryciu, podlega karze pozbawienia wolności od 3
    miesięcy
    do lat 5.

    Pukt sporny zaleznie od rozumienia definicji "osiągnięcia korzyści majątkowej" ja bym
    się
    uperał że nie odniosę korzysci majaktowej jeśli zainstaluję program chorniony prawami
    autorskimi na własny prywatny uzytek w celach nie zarobkowych.
    Dla mnie odniesienie kożyści byłoby w tedy kiedy bym sprzedał jakis produkt
    wytworzony
    przez ten program wtedy bym odniósł korzyśc majątkową.
    Tak samo tez interpretuje to Dr hab. Andrzeja Adamskiego (Katedra Prawa Karnego i
    Polityki
    Kryminalnej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu ).

    W takim razie kolego motto z jakiego artykułu i paragrafu chciałbys powiedzmy mnie
    nielegalnego usera twojego softu pociągnąć do odpowiedizalności ?
    Nie opowiadaj bajek ludziom bo nie ma takowego artykułu za który mógłbym odpowiadać.
    Pozatym ośmieszyłeś się pisząc o kradziezy samochodu bo ja nie wykradłem ci programu
    zdobyłem z zupełnie innego źródła a ponieważ go nie odsprzedaje ani nie
    rozpowszechniam to
    nawet za paserstwo mnie nie pociągniesz do odpowiadzialnosci.
    Mam nadzieję że koniec dyskusji chyba że kolega motto poda mi konkretny art który by
    mnie
    pociągnał za posiadanie nielegalnego orpogamowania na własny uzytek nie komercyjny do
    odpowiedzialanosci.
    Jesli ci się Polskie prawo nie podoba prosze bardzo w Niemczech i FRaqncji jest to
    karalne
    w Polsce jeszcze na szczęście nie ;)