    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak sie pozbyc lokatorow?
    Date: Thu, 26 Jul 2007 11:37:38 +0200

    On Mon, 23 Jul 2007, tomjas wrote:

    > i okazujac dokument ze ja jestem
    > najemca mieszkania (od spoldzielni)

    Tak w ogóle, to czytając wątek stwierdzam ze wszyscy (nie wiedzieć
    dlaczego :)) założyli a priori, że jesteś właścicielem mieszkania.
    A piszesz że jesteś najemcą.

    Wniosek z tego taki, że podstawowe jest pytanie: czy masz zgodę
    spółdzielni na podnajem? I jak się rozliczasz ze sp-nią?

    Bo JEŚLI NIE, to jak się nie mylę:

    1. nie zgłosiłeś "bytności osób" w tejże spółdzielni, co powoduje że
    spółdzielni należą się wszelkie koszta eksploatacyjne liczone
    ryczałtem "od osoby" za cały okres podnajmu; spółdzielnia w tym
    rozumieniu występuje jako "administrator"
    2. wszystko co zostało zarobione na tym podnajmie należy się spółdzielni,
    bo przecież to ICH mieszkanie podnajmowałeś :>, spółdzielnia w tym
    rozumieniu występuje jako "właściciel" (ktoremu należą się pożytki
    z rzeczy, chyba że przeniósł prawo do "pożytków" w ramach dzierżawy
    na dzierżawcę).
    3. co najwyżej należy się jakieś drobne wynagrodzenia od spółdzielni
    za "prowadzenie spraw bez zlecenia", ale wcale nie wiem czy tak :]

    Jak dla mnie nie jest oczywiste czy lepiej oberwać w takim układzie
    podatkami (ledwo 19% dochodu albo kilka % przychodu) oraz mandatem od
    US, czy procesem cywilnym od sp-ni (i należnym czynszem z odsetkami)!

    > konsekwencje wynikajace z tego ze nieuczciwi lokatorzy moga doniesc do
    > US.

    No, jak doniosą do spółdzielni to może wyjść że to Ty jesteś
    nieuczciwym lokatorem, który na czyimś majątku się dorabia!

    pzdr, Gotfryd