  • 1. Data: 2007-07-23 20:21:31
    Temat: Jak sie pozbyc lokatorow?
    Od: tomjas <t...@W...onet.pl>

    Witam.
    Problem dosc banalny i pewnie wielokrotnie poruszany - jednak nie
    znalazlem jednoznacznej odpowiedzi. Otoz mam lokatorow w swoim
    mieszkaniu - wlasnie dowiedzialem sie ze nie zaplacili ani jednego
    rachunku od momentu wprowadzenia sie (od marca) i jest to juz kwota ok
    1000 - dla mnie zabojczo wysoka. Podobnnie jak wielkszosc ludzi nie
    spisywalem umowy najmu ani nie meldowalem lokatorow u mnie zyjac w
    blogim przesdwiadczeniu ze w ten sposob moge sie pozbyc ich w kazdej
    chwili. Zanosi sie na to ze nie zamierzaja sie wyniesc po dobroci. Moje
    pytanie jest - czy wzywajac policje i okazujac dokument ze ja jestem
    najemca mieszkania (od spoldzielni) moge zadac wyprowadzenia obcych
    mi ludzi z mojego mieszkania? Pomijam w tym momencie oczywiscie
    konsekwencje wynikajace z tego ze nieuczciwi lokatorzy moga doniesc do
    US. Czy policja ma prawo wlepic mi na miejscu mandat za to ze mieszkaja
    u mnie bezprawnie ludzie a ja tego nie zglosilem nigdzie i nie place
    podatkow? Czy raczej nie bedzie dociekac tylko ich wyprowadzi?
    Z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-07-23 20:35:09
    Temat: Re: Jak sie pozbyc lokatorow?
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net>

    Użytkownik "tomjas" <t...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >czy wzywajac policje i okazujac dokument ze ja jestem
    >najemca mieszkania (od spoldzielni) moge zadac wyprowadzenia obcych
    >mi ludzi z mojego mieszkania?

    Nie - policja nie zajmie się tego typu sprawą. Twoich lokatorów chronią
    przepisy o ochronie posiadania. Wyrzucić ich siłą także nie możesz. Jedyne
    co możesz zrobić to wezwać ich do opuszczenia lokalu i wyznaczyć opłatę za
    bezumowne korzystanie z mieszkania.

    A jeśli i to nie przyniesie spodziewanego rezultatu - pozew o eksmisję i
    czasochłonna batalia o opróżnienie Twojego lokalu.

    ---------
    Forum Prawników - bezpłatne porady prawne - www.advokat.com.pl

  • 3. Data: 2007-07-23 20:48:33
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

> [...]
    > US. Czy policja ma prawo wlepic mi na miejscu mandat za to ze mieszkaja
    > u mnie bezprawnie ludzie a ja tego nie zglosilem nigdzie i nie place

    Tobie może należeć się grzywna za niezgłoszenie lokatorów, którzy się nie
    zameldowali oraz sprawa karnoskarbowa za podatki. Ale czy ja wiem, czy ktoś
    będzie na to zwracał uwagę.

    >Czy raczej nie bedzie dociekac tylko ich wyprowadzi?

    Zgodnie z prawem nie może. Im mandat za brak meldunku.
    Ty możesz tylko wnieść o eksmisję sprawę cywilną w sądzie.

  • 4. Data: 2007-07-23 20:55:11
    Od: wombi <w...@n...onet.pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
> [...]
    > będzie na to zwracał uwagę.

    > Zgodnie z prawem nie może. Im mandat za brak meldunku.

    A wątkotwórcy za niezawiadomienie właściwego organu grozi kara grzywny
    albo nagany (art. 147 paragraf 2 kodeksu wykroczeń).

  • 5. Data: 2007-07-23 20:57:32
    Od: wombi <w...@n...onet.pl>

    tomjas pisze:
    [ciach]
> [...]
    > u mnie bezprawnie ludzie a ja tego nie zglosilem nigdzie i nie place
    > podatkow? Czy raczej nie bedzie dociekac tylko ich wyprowadzi?

    Jeśli Policja stwierdzi, że oni tam mieszkają to ich nie wyprowadzi. Za
    nimi "stoją" przepisy o ochronie posiadania. Co więcej, mimo że
    mieszkają bez tytułu prawnego (zakładając, że już im wypowiedziałeś
    umowę najmu) będziesz musiał złożyć pozew o eksmisję tych ludzi. I
    dopiero komornik, mający w ręku wyrok eksmisyjny będzie mógł ich stamtąd
    wyprowadzić.
    Art. 29 ust.2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i
    dowodach osobistych nakłada na Ciebie obowiązek powiadomienia właściwego
    oragnau o pobycie innych osób w twoim lokalu. Jeśli tego nie uczyniłeś
    to grozi Ci odpowiedzialność z art.147 par.2 kodeksu wykroczeń. Nie wiem
    jak wygląda w praktyce egzekwowanie przepisów o obowiązku meldunkowym.

  • 6. Data: 2007-07-23 20:58:50
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "tomjas" <t...@W...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > pytanie jest - czy wzywajac policje i okazujac dokument ze ja jestem
    > najemca mieszkania (od spoldzielni) moge zadac wyprowadzenia obcych

    Nie. Oni tam mieszkają.
    Policja odwróci się na pięcie i powie, żebyś poszedł do sądu.

> [...]
    > u mnie bezprawnie ludzie a ja tego nie zglosilem nigdzie i nie place
    > podatkow? Czy raczej nie bedzie dociekac tylko ich wyprowadzi?

    Ich podatki nie interesują, Dokopie ci US. Jak się tylko dowie, że
    wynajmujesz mieszkanie, a dowie się na pewno, bo lokatorzy doniosą.

    Co do zameldowania, to oni mieli się sami zameldować, więc co najwyżej to
    oni zarobią mandat.
    Z tym, że potem przyniosą ci papierek do podpisania o potwierdzeniu, że tam
    mieszkają i ty nie masz wyjścia musisz podpisać.
    Jak im tego nie podpiszesz, to ty odpowiesz z kodeksu wykroczeń za
    utrudnianie zameldowania się im w miejscu gdzie faktycznie mieszkają.

    Pozostaje ci sprawa w sądzie o eksmisję i pozew cywilny o zapłatę. Lokal
    zastępczy dla nich oczywiście masz?
    Poczytaj sobie archiwum grupy, bo znowu się długa flejma nie na temat z tego
    zrobi.

  • 7. Data: 2007-07-23 21:01:46
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "wombi" <w...@n...onet.pl> napisał
    > to grozi Ci odpowiedzialność z art.147 par.2 kodeksu wykroczeń. Nie wiem
    > jak wygląda w praktyce egzekwowanie przepisów o obowiązku meldunkowym.

    Myślę, że jak spróbuje po dobroci albo odcinając media albo sprawę cywilną
    to wątpię, aby ktoś się zajmował takimi rzeczami jak obowiązek meldunkowy.

  • 8. Data: 2007-07-23 21:03:19
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał
    > Co do zameldowania, to oni mieli się sami zameldować

    A jak tego nie zrobili, to on miał obowiązek zawiadomić. On też popełnił
    wykroczenie.

  • 9. Data: 2007-07-23 21:05:49
    Od: tomjas <t...@W...onet.pl>

    On Mon, 23 Jul 2007 22:48:33 +0200, Piotr [trzykoty] <trzykoty@[> wrote:

> [...]
    > zameldowali oraz sprawa karnoskarbowa za podatki. Ale czy ja wiem, czy ktoś

    A apropos podatkow - zalozmy ze nie mam dochodow a znakomita czesc
    wplaty ktora oni mi placa wplacam jako czynsz za mieszkanie w spoldzielni
    - czyli moj dochod netto jest znikomy. W zwiazku z
    tym ta kwota ktora zostaje dla mnie w sumie nie przekracza kwoty
    zwolnionej z podatku. Czy dalej musze zaplacic podatek?
    Wiem ze kara za niezgloszenie to inna rzecz ale co z podatkiem?

  • 10. Data: 2007-07-23 21:06:25
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "tomjas" <t...@W...onet.pl> napisał
    > mi ludzi z mojego mieszkania? Pomijam w tym momencie oczywiscie
    > konsekwencje wynikajace z tego ze nieuczciwi lokatorzy moga doniesc do
    > US.

    A nie możesz uregulować podatków...?